MaSA


I made this widget at MyFlashFetish.com.



PORT….Koloni Karyawan Aman Jaya…

Alkisah aku mengejoin satu outing street di lowking aka memory lane di ipoh….alhamdulillah banyak ilmu yang aku dapat…dah alhamdulillah 3 keping gambar aku di select untuk di pamer kan di rumah PORT….yang seronok nye…last day pameran baru aku sampai….sorang2 la aku melayang gambar…peh!!..mmg banyak gambar yang sempoi-sempoi….dibanding kan gambar aku….memang diorang punye gambar gempak-gempak….hope PORT mengadakan outing lagi dimasa hadapan….ilmu!!!….

 

IMG_1115IMG_1106 gambar aku sekeping kat bawah nun….yg atas-atas tue otai yang amik….aku anak anak lagi….

IMG_0303 IMG_0328

IMG_0312

3 keping gambo aku yg di pamer kan…hohoh…kembang hidung den

IMG_1102

rupa nya ada tempat jamming dalam….niceee…..

IMG_1097 IMG_1098  IMG_1090 IMG_1091 IMG_1093

antara gambar yang di pamerkan….niceeeee!!!

 

 

 

 

 

* kadang-kadang aku lebih suka membuat sesuatu perkara itu sendiri….kesana kemari sendiri…cuma ingin aku kongsi kan segala kegembiraan dengan seseorang yang aku tunggu….sentiasa aku tunggu…mungkin sesetengah orang mengatakan tidak berbaloi…tapi aku tekad…ia tetap berbaloi untuk aku…tak kira ada atau tidak…pada Allah aku serah kan….

Light….love it!

IMG_0784 IMG_0791

Street in Black & White….newbie me!!!

IMG_0288 IMG_0290 IMG_0292 IMG_0296 IMG_0297 IMG_0299 IMG_0301 IMG_0303 IMG_0309 IMG_0312 IMG_0317 IMG_0328 IMG_0340 IMG_0343 IMG_0346 IMG_0349 IMG_0352

Menanti sebuah Jawapan….

Penantian bagi sesetengah orang cukup menyiksakan dan kadang-kadang pada yang tidak sabar mungkin akan mengambil langkah mengundur diri….

Lagi menanti satu jawapan yang mungkin dapat merubah hidup dan masa depan seseorang itu….keluhan sudah pasti akan keluar bila mengenangkan jam, minit dan saat berlalu….apa maksud sabar?…..

“ S A B A R ”

aku pun tak tahu dan tidak faham apa maksud sebenar sabar….cuma yang aku tahu…terima…redha dan tawakal….mungkin bagi sesetengah orang sabar itu lain pengertiannya….lagi-lagi masa yang mendatang ini…perlu banyak sabar digunakan dalam menempuh kehidupan seharian….

berbalik pada diri aku….aku dulu bukan nya seorang yang sabar…cepat panas bak orang kata….tapi alhamdulillah…usia semakin meningkat ini…aku mula mengenal sabar dalam hati aku ini…walau sedikit demi sedikit cukup bagus untuk diri aku….tapi sabar ini memerlukan satu jiwa yang kuat…jiwa yang boleh menangung segala perit…pedih…berdarah…sakit yang amat sangat…

“ J I W A ”

Apa itu jiwa?….ohh…seperti profesor aku kali ini ingin merungkaikan segala perkataan yang ada….haha…tapi lantak lah..asalkan aku gembira…hurmm…jiwa bagi aku satu tempat dalam diri yang mempunyai pelbagai rasa…pelbagai entiti dan juga pelbagai nafsu….jiwa yang tidak dikawal dengan iman dan akal….akan menjadi jiwa yang sesat dalam nafsu nya sendiri…

aku?…adakah jiwa didalam diri aku ini jiwa yang kuat?…hurm?!!…entah la..kadang-kadang aku sendiri tidak pasti apa yang ada dalam hati aku…mungkin ada seekor kyubi berekor sembilan yang mempunyai carka yang amat dasyat terkunci dalam jiwa aku ni…peh!!…sudah masuk cerita naruto pula….hahahaha…..merepek!!!….tetapi yang aku tahu…tanpa jiwa ini…mungkin aku sekarang seperti orang tidak waras tanpa arah tujuan….

“ J A W A P A N ”

itu yang aku nantikan dengan sabar didalam jiwa aku ini….

“ Ya Allah….pada Mu aku serah segalanya…tawakal ku…jiwa ku..semua milik Mu dan ku serah kan pada Mu ”