MaSA


I made this widget at MyFlashFetish.com.



.............aku

Assalamualaikum.....ekk...bg salam macm ade org bace je entri ni...huhu..tapi bia lah...bace atau tak bace perkare kedua...yg penting aku ingin mencatit ape saja di minda ni....alhamdulillah moto scoot aku dah ok...cume perlu diservis lagi...alhamdulillah tak perlu aku menyusahkan ayah dan adik ku lagi....cume rase bersalah sgt disbbkan aku...kereta ayah ku rosak akibat kemalangan yang lepas....aduss.!!!..berat hati aku melihat raut wajah ayah ku yg agak kecewa melihat keretanya terbalik.....maafkan anak mu ini ayah....so bulan depan ni kena la jimat cermat....Rm200 kene byr kompaun kemalangan...adess...byk tu...Rm400 sebb insuren....adess...lagi la...bulan depan punye gaji abis begitu je....Ya Allah...dugaan mu menyedarkan aku sesuatu....sedar aku siapa kawan...siapa sahabat....benar org kate..."mase susah ni la baru kamu akan nampak siapa di sisi mu siapa pergi dari mu...." pada sahabat ku...aku benar2 bersyukur kerana waktu aku memerlukan sokongan dan bantuan kamu ttp ade di sisi....alhamdulillah...kamu benar2 sahabat dunia dan akhirat....hanya Allah dpt membalas segala budi baik dan sokongan pada aku....utk kawan2...terima kasih juga...terima kasih sbb menemaniku bila mase gembira...terima kasih kerana mengajar aku perbezaan kawan dan sahabat...aku doakan korang semua terbuka hati dan minda....huh!!..pengalaman ini mematangkan pemikiran aku...aku mule mengerti kaedah utk survive di dunia penuh pancaroba ni...tapi alhamdulilah...aku benar2 bersyukur aku masih ade sahabat2 yg boleh aku percaya dan harapkan...

ok ok...emo2 lebih sekarang ni nnt nangis lak...haha....tadi aku diberi satu VC dari sorang sahabat (thanks cik kala)...Vc pasal kucing...HERO name nye...cumel tapi kaki kedua2 hadapan nya kudung...disebbkan kan mencuri ikan di kedai makan...dikeratnya kaki kucing tue...Damn!!..kejam...masih ade lagi org begini...tapi alhamdulilah kucing tue di selamatkan oleh pasangan suami isteri ...tak silap aku diorg menguna ka nick "mariahairey"....kini HERO sihat dan boleh hidup tanpa kaki didepan....hanya Allah dpt membalas budi dan jasa kalian....amin!!!

2010!!!!

Walau kite baru saje bulan ke 4 menempuhi tahun 2010 ini....bagi aku cukup membuatkan aku teringat sampai bila2 tahun 2010 ini....dari bln 1 hingga sekarang bln 4....aku kire2...begitu byk dugaan dtg menimpa....Ya Allah...tabah kan hati ku dan jdkan hari2 ku ini sebagai hari2 berkat ku...supaya dpt aku meneruskan hidup ini Ya Allah......satu demi satu dugaan yg dtg.....dgn aku kehilangan si die...dgn aku terpakse menerima nenda ku pergi tuk selamanya....dgn aku berhadapan dgn ramai dan byk masalah.....dgn aku menghadapi kemalangan yg menyebabkan hati ini trauma utk memandu lagi.....insyallah akan ku kumpulkan segala tenage....aku cube membina satu impian besar...tapi ntah la...aku masih mencari2 ilham...doakan aku yek...amin!!!

Sudah Jatuh Di timpa Kereta!!!!

Alhamdulillah...aku terlepas dari maut~~!!....aku begitu bersyukur selasa lepas aku cedere ringan je...walau kereta ayah ku teruk...tapi aku syukur aku dan sepupu2 aku semua nye selamat...tapi aku ttp dirundung kesedihan kerana nenda ku telah pergi selamanya....nenda ku yg disayangi...sedih benar aku...tapi aku redha...semua ini ketentuan dari NYA....huh!!...leher aku mulai sakit hari ni...yela...terhentak dlm kete yg terbalik...ape yg penting sepupu aku bedua tue ok...luke skit je kene kace...tapi pengajaran bg aku...kalo bwk kete kene lebih hati2 lepas ini...harap ini pengajaran bg kawan2 diluar sane....nyawa kite tiap mase saje leh Allah tarik...aku benar2 besyukur diberi peluang tuk teruskan hidup utk hari ni....amin!!!

Pelik?.!!

Aku salah besar ke?
Aku ni jahat sgt ke?
Kenape wat aku begini?

Persoalan yg terngia2 dlm kepale aku ni....mungkin ade hikmah disebalik nya....ade cerita disebalik nya....bia la kan...org kate kite wat diam je la...asalkan sekarang aku cube nak menhappykan diri ni...mmg da happy pun...haha..adess..pening aa...pelik betul perangai manusia ni...setiap tiap mesti ade beza nya....Allah Maha Besar....mencipta sesuatu yg benar2 kite semua tak ketahui....umm.....hari ni aku nak betolak ke KL sebentar....ade hal dan keje nak diuruskan...kursus...amik lappy kat si die....p sane...p sini...ini la mase nye nak wat reunion ngn kawan2....insyallah...takde aral melintang...aku sampai la kat rumah korang semua....haha....pelik jgk...lame tak jumpe korang...rase nye da bertahun lame nye...mesti ade anak...ade suami...de isteri...pelik2...aku ingat lagi korang dulu same2 ngn aku..havoc dalm kelas...haha..huhu..sini sane...tapi korang da jd bapak budak...isteri org...wawawa...pelik mase berlalu terlalu pantas...tapi mase itu la byk mendewasakan kita....harap aku dpt jumpe korang la nnt ok...pelik2....!!!

Perkare yg aku Terlepas pandang!!!!

1. Asrama Darussalam

- Pagi td baru je aku berjumpe sebenarnya terserempak dgn ustaz musa iaitu salah seorang penjaga anak2 darussalam di bandar pulai jaya. ...Agak kekok aku cube memberi alasan mengapa aku sudah lame tak melawat anak2 darussalam...aku kira2 susah lebih 4 bulan aku tak kesana...ape yg diberitahu olah ustaz musa komputer di darussalam lame tersadai tak diselenggara...Ya Allah...aku betul2 terlepas pandang perkara ni....aku sudah berjanji pada mereka...aku akan sentiasa kesana utk aku sekurang2 nya mengajar mereka cara mengunakan komputer dan ape yg perlu aku ajar atau tolong disane...maafkan aku...

2. Kesetiausahan

- Aduss....perkara yg aku terlepas pandang atau aku terlalu amik ringan...jd mulai minggu depan kene la aku spent mase dan tenaga utk mengupdatekan fail2 setiausaha ni...surat menyurat dan sebagainye...huhu...maafkan aku

3. Displin masa

- Yes...ini perkara utama utk aku displin kan...sudah beberape kali aku tidak menepati masa...contoh nya dlm bulan lepas beberape kali aku terlewat ke tempat kerja....mase mengajar silat pun aku selalu terlewat...aku cube mengatasi kelewatan ni...sbb aku sekarang ni cube kembali mangupdatekan atau manage diri aku ni...maafkan aku diri aku...

4. Diet

- Hahaha...ini perkara aku cube nak pertahankan tapi dlm 2minggu ni aku tewas dgn dugaan nafsu makan....adusss...bagaimane la cara nya aku kurangkan niat aku utk makan byk2 ni...haha.....sambil aku tulis entri ni aku cube melihat perot aku yg buncit ni...adess...”this what we call pride”.....hahaha...maafkan aku perot...

5. Radio amatur

- Perkara yg aku minat dari dulu lagi...alhamdulillah aku dipertemukan oleh seorang rakan lalu aku menceburi hobi dan sekarang mendapat lesen kelas B yg bercallsign 9W2KKX...tapi aku juga lame tak menghabiskan masa aku pada hobi ni...cume kadang2 aku belek2 la handy aku yg dulu beria2 tuk keudara atau ber “QSO” dgn rakan2....kini aku sudah mempunyai masa jd aku sedikit demi sedikit kembali ke hobi ni....maafkan aku rakan2....

6. Bilik tidor

- Ini aku cerita satu persatu ape yg ade dlm bilik aku rase nye mcm2 ade...nyaris zoo je takde dlm tue...kalo tidak lengkap semua nya...haha...bilik aku perlu diperkemaskan..yela...mak hari2 bising...bilik da macam stor je...haha..insyallah aku akan kemas....betul jgk...lihat keadaan sekeliling ni aku rase duk dlm stor simpan barang2 kimia je...huhu....ok ok...jgn malas!!...maafkan aku mak...

7. PEKAPU (Persatuan Kemasyarakatan dan Perpaduan Ummah)

- Persatuan yg ayah aku wujudkan utk kesejahteraan bersama..aku pun ingin melihat bangsa kita bersatu dan bersama2 membantu sesama lain...tapi aku pula hilang ntah kemane dibawa angin(ekk...aku ni berat..boleh terbang ka?)....jd aku kembali dgn semangat yg baru utk aku bersama dgn “big bos” memajukan persatuan ni....im so sorry my father...ur son ni byk benda..so im back to help u manage it together...waa..talking im english la aku ni...soon my father ...soon....

8. Futher study

-the last thing that im gonna do....but about this 2 weeks this things always come and pop out from my brain....waa...stress...so how??..wanna study??....think..think...think....haha...damn!!...asking lots opinion and onion....about 90% said just do part time or PLK (program luar kampus)...umm can ar?...can i manage my time to do such all that?....im sorry....

So ini la 8 perkara yg aku dpt listkan utk aku amik kire dan aku take action...haha...aku tau byk lagi perkara yg aku terlepas pandang tp utk sekrang ni aku cube selesaikan satu persatu...mcm salah seorang sahabat aku penah ckp....”plan byk tapi tak buat tak guna juga...last2 update blog je” admin joy blog...thanks bro...ko sedarkan aku mase kite p makan2 aritue....huhu...jadi plan aku...aku cube selesaikan 8perkara atas ni...insyallah!!...amin!!!


TikaCuma (2)

Kadang2 kehidupan ni menampakkan ketidakadillanya pada kite...kite pula sentiasa menyalahkan ape yg terjadi pada kite...ya!...kite salahkan takdir...semua nya salah takdir...aku pun begitu pada mulanya...aku pun sentiasa menyalahkan takdir atas ape yg berlaku...aku langsung tak befikir dan terus menerus salahkan takdir...akhirnya aku sedar ape yg dtg selama ni semua nya dari kesalahan dan kesilapan diri aku sendiri...difikir2 selama ni aku leka ape yg disajikan pada diri ku...yela...mase gembira...semua nya lupa...betul?....macam dunia ni kita yg punya...hahaha...bile hilang sesuatu yg kite hargai...yg kita sayangi baru la kite sedar kite melakukan kesalahan pada Nya....aku harap ape yg terjadi pada diri aku ni menjadi titik tolak pengubah hidup aku dari ape yg aku takde sekarang kepada ade di masa hadapan....ape yg ade...ape yg takde?...haa..yg takde kekuatan hati....kerajinan....mcm2 la....yg ade plak yg aku perlu singkirkan sifat panas baran aku ni...selalu cepat membuat keputusan tanpa befikir ape....insyallah berkat doa...aku berusaha dgn lebih lagi...amin!!!