MaSA


I made this widget at MyFlashFetish.com.



Cerita awal pagi (2)


Dah masuk keberape kali nye aku mmg x leh tdo...tapi utk mlm td alhamdulillah aku dpt tdo dlm kul 2 pagi walau terjage kul 3 pagi...aku rase segar sgt.....so ape yg aku buat 3 pagi bute tue?.....cam biase la aku layan FB..update sane sini...comment sane sini...baru aku la aku kat sni....(mcm poyo je bunyi)....masuk nye waktu subuh..cam biase la..kene la dulukan ape yg wajib dan dituntut...pastue aku cam terpanggil je nak kuar rumah..."p mane?" aku ckp dgn diri sendiri...."mane2 la..asalkan bkn sini"....jd aku pun dgn sepantas Gaban(hero aku mase kecik) siap2 dan panaskan cik nyamuk aka moto scoot yg byk berjase dan menghabiskan duit aku ni...huhu...teruje lak aku nak jalan2 waktu subuh ni...ntah kenape hati ni meronta2 je nak jalan2....aku pun trus menuju satu destinasi yg tak perlu aku bgtau...bia la ini jd rahsia dlm hati ni....cume dlm perjalanan tue aku sempat snap satu pic yg bg aku agak menarik...bg aku la..kalo korang ntah laa...haha...(ape la merepek ni)....sepanjang perjalanan tue byk aku pikirkan ttg diri dan mase depan aku...byk aku cube pikir byk pulak persoalan yg timbul....baru aku paham....hidup kita ni mmg byk dugaan dan rintangan....cume kite kene pilih antare mane yg perlu kita tempuh dan ape tindakan kita...sbb keputusan nya bergantung pada cara kite menghadapi dugaan dan rintangan itu...alhamdulilah aku betul2 bersyukur di sini aku byk insan2 yg mengambil berat ttg diri aku....utk insan2 tersebut hanya Allah saje dpt membalas segala budi kalian.....tup!tup!...ehh..da sampai...(amaran: jgn berangan kalo bwk moto..bahaye!!!)....sampai jgk aku kat sni ekk...tenang je pikiran...tenang je hati tgk semua ni dpan mate....tapi aku tak amik mase yg lame kat situ....dpt menjamah keindahan Allah ni pun aku cukup rase syukur....hehe!!..tersenyum aku balik...rupe2 nye ade hikmah sebalik hati ni nak jalan2...rupe nye nak sedarkan aku...diri aku byk yg perlu diperbaiki...byk yg perlu aku belajar...insyAllah aku akan berubah....amin!!!....FnH

6 : 10 am - cerita awal pagi

Dah subuh daa...cerita ape nak aku bwk utk entri kali ni?...entah la...kebelakangan ni jiwa agak kucar kacir skit....dah hampir beberape minggu mata ni ringan je terbuka....xmo nak lelap2...kalo lelap pun mesti terjaga balik...mungkin macam2 aku pikirkan....ape2 aku serah dan bertawakal pada Allah...huh!!..tiap kali aku mengeluh mesti teringat arwah mok cik...selalu die kate "tak elok mengeluh along...mcm tak bersyukur ape yg ada sekarang"....Al-Fatihan utk arwah mak sedare yg aku syg....minggu depan aku akan pergi ke satu destinasi yg mmg aku tak sabar nak pi...walau kdg2 hati ni risau tidak diterima tapi aku gagah kan jugk....bak ckp org lame2...tak kenal maka tak cinta...lagipun aku nak buktikan pada seseorg yg aku mmg ikhlas....ikhlas dri hati...harap kedatangan aku ini dapat membuat hati die berbunga kembali...dan keluarga disana dpt menerima aku yg serba kekurangan ni...alhamdulillah aku sekarang cube berubah dan berubah kearah yg lebih baik...cube perbaiki lima waktu...cuba perbaiki tingkah laku...ape yg penting aku buat kerana Allah dan balasan syurga kelak...insyallah!!...destinasi kali ni mmg mencabar...harap aku pergi dgn harapan pulang dgn senyuman manis di pipi....amin!!!....FnH