MaSA


I made this widget at MyFlashFetish.com.



Mimi…farewell…..

Urmm….

Ibu…

IMG_8277 - Copy

Ibu….setiap senyum mu…membuat hati ku lega dan gembira….

dosa ku pada mu tidak terkira banyak nya…

maafkan ku ibu….

 

Ibu….tangisan mu malam itu membuat hati ku sayu….

maafkan ku ibu…

 

ibu….jika mampu ingin ku beli segala masa yang telah engkau habiskan membesarkan ku….

akan ku hias masa itu dengan perkara yang engkau suka ibu….

 

Ibu….aku hanya mampu menangis bersama pada malam itu…

tidak niat untuk memberikan segala pahit pada hati mu ibu…

ibu…aku sayang padamu….

 

maafkan ku ibu….

Si Polan Si Wulan

Hari itu seperti biasa si polan bangun dengan hari berkobar untuk berkerja…..hari itu si polan akan menghantar kata kata cinta kepada si wulan seperti hari hari yang sebelum nya.

Cuma hari itu, si polan agak berduka. Mengetahui si wulan mungkin di petik si jejaka . Si polan mula gundah. Si polan mula gulana. Akibatnya si polan mula tertekan dan hampa pada diri. Bukan kerana apa si polan meletak kan harapan dan cinta begitu besar pada si wulan. Mungkin si wulan tidak mengetahui rancangan si polan yang besar untuk mereka.

Hari ini, si polan jatuh sakit. Sakit bukan kepalang nya sakit. Lebih sakit dari ditusuk keris. Lebih sakit dari dari bakar hidup-hidup. Sakit luka berdarah menanah. Tapi si polan cuba menyembuhkan diri. Pergi mencari serata genap ceruk negeri. Penawar luka berdarah menanah tidak ketemui. Mungkin si polan tersasar pandang. Menderita la si polan menangung sakit tidak terperi pedih nya.

Si wulan, sudah lah jauh tidak kelihatan. Mula menyepi tiada berita. Akibat larangan dari keluarga. Menelan ubat begitu lama dan tak terkira banyaknya. Juga sakit menanggung derita. Arahan keluarga perlu dituruti nanti durhaka diberi pada diri. Berdosa pula nanti bertimpa-timpa. Si wulan sentiasa mencari. Mencari si polan yang derita sendiri. Ntah dimana bagaimana tidak diketahui. Pada Allah mereka beserah diri.

“ Ya Allah, tunjuk kan jalan pada hamba, moga bertemu bahagia, moga sentiasa direstu oleh Mu. Rahmat dan Keredhaan Mu hamba harapkan. Lembutkan lah hati, rapatkan lah kami. Ya Allah, pada Mu hamba berserah atas segalanya. Makbulkan lah doa hamba ini "

ceritera si polan si wulan menjadi penyeri. Moga kawan-kawan tidak bosan membaca nya nanti. Tulisan aku hanya suka-suki. Tidak mengena yang hidup mahu pun mati. Tadaaaaa!!!!

50mm...senyum…tak perlu kata apa-apa…

Aku baru amik satu bijik lens 50mm canon….murah…thanks that amoi yang menjual kerana memberi harga diskaun hebat!!…haha….

Canon-EF-50mm-f-1.8-II-Lens sumber: pakcik google

sila lah hayati pic….baru belajar…sila la tunjuk ajar yek….

IMG_8221 IMG_8167 IMG_8176 IMG_8189 IMG_8209 IMG_8212

semua gambar ni aku amik mase IT Fair di ipoh….dlm tgh keje…dpt la snap beberapa gambar…hehe…..

….bila lagi?….

Kadang-kadang bila umur seperti aku ini….perlbagai pertanyaan yang akan ditanya oleh rakan-rakan dan juga keluarga…..cuma aku tuli kan telinga dan pancaindera aku dari melayan soalan-soalan berikut…..

“ Wajib dah ni….bila lagi?”

“ Umur dah lanjut…bila lagi? “

“ Aku dah anak dua….bila lagi? “

“ Kawan-kawan dah ada…..bila lagi? “

 

dan pelbagai soalan yang akan dituju…..huhu…tapi satu je jawapan aku….insyallah…jika diizinkan Allah….akan ada nanti…benar kan cik si dia?….heheh…..

Ok…lupakan perkara yang diatas tue….sekarang ni nak ucapkan selamat bertunang kepada Cik Asmah yang akan bergelar Puan tak lama lagi……hehe…moga berbahagia hendaknya…..

IMG_8035 - Copy