MaSA


I made this widget at MyFlashFetish.com.



Doa QUNUT Nazilah

Ya Allah
sesungguhnya kami meletakkan Mu
di batang batang leher musuh musuh kami
dan kami berlindung dengan Mu
daripada kejahatan kejahatan mereka

Ya Allah
leburkanlah kumpulan kumpulan mereka
pecah belahkanlah dan kacau bilaukanlah persatuan mereka
goncangkan pendirian mereka
dan hantarkanlah anjing anjing Kamu kepada mereka
wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa
wahai Tuhan Yang Maha Menghukum
wahai Tuhan Yang Bersifat Murka

Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah
wahai Tuhan Yang Menurunkan Kitab
wahai Tuhan Yang Mengarakkan Awan
wahai Tuhan Yang Menewaskan bala tentera al ahzab
kalahkan mereka
kalahkan mereka
kalahkan mereka
dan menangkan kami ke atas mereka...

Kalo aku Jahat......

umm...kalo la jahat...rasenya aku dah balas dendam kot...mcm2 aku leh buat...mcm2 aku leh lakukan....kalo la aku jahat....aku akan buat sampai aku puas hati....aku sebarkan macm2 cite....kalo la aku jahat.....aku gunakan ilmu yg aku ada....aku gunakan pengetahuan aku ni...utk wat jahat laa....kalo la aku jahat....balas dendam tujuan pertama aku......tapi....ape gunakan.....ape faedah yg aku dpt....sakit hati lagi ade lah....family aku sedih...mak aku nangis...peh!!..cukup la dulu aku wat mak aku nangis...sekarang xmo2...tapi hati aku sekarang ni memberontak....mahu pembalasan...mahu wat ape saje...mahu transform jadi monster betul2....umm...tapi aku tau...ape guna...tak berguna langsung kalo aku jd cam tue...kebelakangan ni kesihatan aku merudum...sbb ape yek?....ntah laa...musim ke?...maybe kot...hope cepat2 la sembuh...sbb mase sakit ni...hati ni mcm2 pikir..nak itu..nak ini..nak marahla...sedih2 la...emo sane...emo sini....bile sihat...xde la semua ni....adess...cepat2 sembuh.....amin!

DeMaM Again~~!!!

me demam again....umm...feeling down lately....plus demam plak....umm...someone help me with this feeling...maybe demam datang coz my feeling pun down...bulan pose ni should be happy but yet im feel down...down down....umm.....so my kesihatan pun down....umm....(T_T)...tak larat nak tulis lagi......demam....but have to work....kalo tak raye tak leh cuti panjang....moga demam ni cepat2 la reda....amin!!

aku ingat.....

Aku ingat....aku kuat....
Aku ingat....aku tabah...
Aku ingat...aku senyum..
Aku ingat...aku menerima...
Rupanya...aku lemah...
Rupanya...aku blum tabah...
Rupanya...aku menangis..
Rupanya...aku blum redha...
Rupanya...luka masih didlm hati...
Ya Allah...Aku bermohon...Kuat, Tabah, Gembira, Redha kan lah hati hamba mu ini....
amin~!!!!....

Enam Ramadhan - Amal dan Accident.-




Alhamdulillah, harini hari kerja kuat...plan yg dari dulu kami rancang terjadi hari ni...yeahh!!..semangat nak p umah anak2 yatim tuk menghantar barang2 yg telah kami kumpulkan...utk pengetahuan kami berjaya mengumpulkan duit sumbangan sebanyak RM1500 tuk membeli barang2 keperluan anak2 yatim. Bermula dgn mengumpul barang2 kat umah Abg Epoi aka sifu, peh da mcm tempat pengumpulan makanan tuk Gaza la plak. Ya Allah! selamatkan Gaza. Selesai kami trus ke Chemor, ke Yayasan Nur Maisarah. Disana kami serahkan barang2 dan mendengar pejelasan dari penjaga Yayasan terbabit. Lepas tue kami ke Manjoi plak. Ke Rumah Anak2 Yatim Nurul Iman. Seperti biasa kami trus menyerang dgn meberi salam..haha..adess...terkejut penjaga rumah tue....alhamdulillah..senyuman yg diberi cukup melegakan hati kami. Maknanya perjuangan kami ni tidak sia-sia. Habis disana, kami terus ke Simpang Pulai iaitu ke Asrama Darussalam..my peberet, sbb Darussalam ni dah mcm sebahagian dari diri...aku byk mengenal erti kehidupan disni la...cuma malang tidak berbau aku mengalami kemalangan kecik di Medan Gopeng menyebabkan kereta kancil yg aku bawa remuk dibelakang...dugaan...sabar dan redha...umm...alhamdulillah muka ustaz musa sungguh teruja dgn kehadiran kami...bersalaman...aku melihat library baru dan bilik komputer baru...wah..menarik...lawa.....so ustaz musa memberi tugas pada aku tuk mebaiki dan memasang streamyx di bilik bekenaan...insyallah...rabu ni aku cube kesana......amin~~!!


























Lima Ramadhan -buka pose ramai2-

Alhamdulillah....da masuk hari kelima....arini keje petang...makna nya buka pose kat tempat keje la...huhu...nak meriah ajak la fiza, has n naim sekali...hehe...baru havoc makn nnt..hehe...so plan2....kebetulan arini ujan lebat..so semua terkandas la kat sini...last mmg trus same2 buka pose...berbekal kan kongsi2 duit...thanks fiza banje nasik...peh...kire2 makanan yg ade dpn ni peh punye la byk...so ape lagas...azan pun da berkumadang...makan time..lepas doa dibacekan oleh ustaz naim...huhu..nyum2..sedap sungguh(org banje mmg la sedap)....ahah.........amin!!!




p/s = teme kasih pakcik google sbb gambo2...haha

Empat Ramadhan -Other biasa Day-

-_-

ni mood aku arini........

Tiga Ramadhan -The biasa biasa day-

Alhamdullillah....hari ketiga...takde ape yg berlaku...cuma kerja seperti biasa....berFb seperti biasa...main games seperti biasa....tapi ari rabu baru ade duit...adess....jem!..walau semalam pay day...bos bg cek...so masuk dlm bank...kena la float 3hari....kire2 tolak sabtu ahad....adess....5 hari la die duk dlm bank tak leh kuar2....adus...tapi bgs jgk....takde la aku memboros yg bukan2...hehe....leh la berjimat cermat dlm minggu ni...coz minggu depan nak ke KL amik cokolat...cume agak tersasar sedikit perancangan minggu depan ni...tapi aku redha...itu ketentuannya....harap terbaik utknya...amin~!....umm...bebuka puasa di tempat keje...cam biasa..termenung...terawih x dpt nak p....ujan pun lebat kat luar....sejukkkkk....ape lagi mau cerita?....xde sbb arini hari yg biasa2 saje...takde special....huhu...nak special mintak En dukun buat buge special...huhu...adess...moga Ramadhan kali ini membawa seribu rahmat pada aku...family ku....dan dia....amin~~!!!

Dua Ramadhan -Pay Day-

Alhamdulillah...syukur pada Allah...hari ni hari gaji...lega la skit di hati...nak byr mcm2...nak bayr itu dan ini....so perancangan yg dirancang kini kene la jalan...insyallah....Pn Wan Noraini Asikin dan suami sabar yek....nnt stok cokolat anda akan sampai....ahak...suke lak aku....(dah dpt gaji)...so hari kedua berpuasa....ape yg nak dikate....perjalanan seperti biasa...kerja...berbuka...nak cite pasal bebuka ni...mmg mencabar...yela...pada mulanya hari mmg nampak nak ujan...cuma tak sangka ditambah dgn angin yg kuat....campur kilat sambar menyambar....sampai mak tgh makan trus masuk dlm kedai...aku sendiri pun agak cuak sebb kilat non stop menyambar...ade sekali tue terasa begitu dkt sekali menyambar....cume aku pelik nya....my big bos aka ayah aku...relex je...sambil menjamah makanan bebuka..mcm takde ape2 belaku....org lama....kite kene paham...pengalaman tue lebih....aku dari duk depan kedai trus sama2 ngn mak duk kat belakang.....cuak siot!!....dlm hati sentiasa berdoa jgn kilat menyambar kami....mak sampai ckp....kalo berterusan suruh ayah azan yek....aku pun menganguk je....sambil tue aku cuba azan didlm hati....berdoa moga ribut ni cepat beransur.....Alhamdulillah.....dlm beberapa ketika kilat mula kurang menyambar cuma hujan masih turun dgn lebat....jadi aku amik kesempatan balik kerumah....nak bersiap2 pergi ke masjid...yela...hari 1st tak sempat terawih kan...mandi2...aku cuba menunggu hujan reda sedikit baru ke masjid...lagipun isyak belum masuk lagi....last2 niat ke masjid terus tertinggal akibat terlelap kat sofa depan....adesss....mcm mane ni....(bgn2 dan pukul 10mlm)....terus tepuk dahi...tak leh salahkan sesapa....salah diri sendiri sape suruh terlelap......adess...moga aku dpt menunaikan terawih pada hari esok...amin!!

Satu Ramadhan - no Gaji -

Alhamdulillah Ramadhan menjelma sudah....aku pun mmg menanti benar bulan seribu rahmat ini....kenapa?...sebb bulan ni la aku suka berdoa dan berdoa....pada bulan ini juga aku nak berjimat cermat...pada bulan ini juga aku cuba menunaikan segala azam aku....cuma bila dtg bulan ini pelbagai dugaan yg dtg....yg paling terduga ialah gaji begitu lewat sekali....adess...ketika aku memerlukan sgt gaji bulan ni....ialah...nak bayar bil berukband ni....baju melayu yg aku tempah lom bayar....duit kutu....yg paling penting....duit modal cokolat ni...adess..kalo xde duit...cam ner nak amik cokolat tuk berniaga....Ya Allah...moga dipercepatkan lah gaji ku....amin!!...dah malu ngn mak ni...terpakse la loan pada dia...huhu..mak...pinjam rm10...huhu..malu siot!!!.....tapi jgn riso anakanda mu ini akan ganti siap banje KFC...haha..adess..itu pun kalo gaji masukkk.....huhu...sabor je aa....muke aku bulan pose ni da mcm cookie monster tuee.....berbulu-bulu je ngn bos...adess...nak bukak cawangan baru pun...ingat2 la pekerja kat sini.....so.....salam Ramadhan n selamat berpuasa....amin~~!!

Serunai Faqir come to town!!!!

Geng K-GAR bersama Serunai Faqir n Abg Shahrul

Serunai Faqir


Alhamdulillah, aku rase sungguh bertuah dan bersyukur pada kehadrat Allah kerana dipertemukan dgn seorang insan yg berbakat iaitu Abg Khairul aka Serunai Faqir. Mengenali beliau dari hasil penulisan yg aku idolakan. Bermula dgn pertemuan aku dgn buku beliau bertajuk " Mencari Gayung " aku mula jadi seorang pengemar cerpen dan novel. Buku "Mencari Gayung " adalah buku koleksi cerpen yg selama ini beliau tulis dan byk daripadanya memenangi anugerah. Niat utk bersemuka dgn beliau mmg sudah lama apabila aku mencari beliau di dlm laman sosial FaceBook. Aku mula menghantar komen dan alhamdulillah beliau memberi respon yg positif. Pada masa yg sama, kebetulan rakan-rakan ku berguru dgn beliau. Utk pengetahuan beliau juga mengajar gendang dan serunai. Jadi pada masa itu aku belum mengetahui beliau mengajar gendang pada rakan-rakan ku cuma bila diajukan soalan " Kamu kawan Rizal kan?", baru aku sedar mereka juga mengenali beliau. Ya Allah, percaturan Mu sungguh tak ku sangka. Jd dari situ aku mula mengenali beliau dari rakan-rakan ku yg berlatih gendang dan serunai dgn beliau.

Tanggal 30hb July yg lepas beliau dtg kemari utk melihat perkembangan rakan-rakan ku yg sudah lama juga berlatih dan belajar dgn beliau. Seperti biasa, aku adalah org pertama yg akan teruja bila mendengar khabar beliau dtg kemari. " Yahooooo!! Serunai Faqir come to town!!" melompat keriangan aku sebenarnya tetapi aku sembunyikan nnt ape pulak org kata. Hahahah!...Sampai beliau kemari bersama-sama Abg Shahrul dan rakan-rakan ku (Sham n Rizal) dari KL terus singgah ke gerai ayah ku. Dari situ aku mula memperkenalkan diri, aku sengaja berlagak cool menahan keterujaaan hati. Mana tidak nya, Serunai Faqir tueee!!...huhuhu!!....beliau bersama Abg Shahrul disini selama 3hari. Pada mula nya aku ingin sgt bertanya dgn beliau pasal novel dan cerpen2 yg ditulis tetapi jadual beliau agak ketat utk aku bergebang dan bersembang panjang. Ialah beliau kemari utk bergendang dan mengajar serunai. Aku pendamkan sahaja hasrat aku kerana mahu mengutamakan apa yg utama tetapi bertemu dan bersua dgn beliau sudah buat aku puas hati sgt2 tambah pula aku sempat bergendang dgn beliau semasa di rumah Rizal. Berdebar-debar hati bila beliau melihat aku bergendang. Ucapan terima kasih pada beliau kerana sudi bertandang ke Batu Gajah. Insyallah, jika aku ke KL mmg ingin aku ke rumah beliau menambah ilmu. Insyallah.