Ya Allah!!!

Ya Allah!!! Dugaan yg Engkau berikan pada keluargaku sungguh besar. Aku betul2 kecewa bila karaoke dikedai ayah ku dirampas tanpa budi bicara. Kecewa dengan pegawai2 yg datang tanpa belas ehsan sambil ketawa mengambil barang2 karaoke ayahku. Kalo diikutkan hati mmg aku akn amuk hari tue tapi teguran ayahku menyebabkan niat terbantut. Dikenangkan kembali ape kah salah kami berkaraoke, bukan nya kami menbuat maksiat atau mengedar dadah. Rezeki yg halal kami cari tapi dikatekan salah dimata org lain. Adat dunia!!! Ya Allah moga dugaan yg Engkau berikan ini membawa seribu rahmat kapada kami. Amin!!! aku tahu mase pegawai2 itu datang ada seseorng yg ketawa sinis pada ayah aku, biarkan ini masa ayah aku susah masa seseorang itu insyallah akan ada, Allah Maha Berkuasa. Ayah aku didakwa diatas akta hiburan yg agak kabur. Aku sebutkan kabur kerana bila ayah aku dibawa ke balai, tidak satu pun pegawai tersebut menerangkan ape hak2 dan kesalahan ayah aku, cuma mereka mengambil keterangan bersuara ayah aku, seperti penjenayah besar ayah aku dibuat mereka. Manakan tidak yg turun untuk merampas barang2 karaoke dikedai ayah aku bermacam2 pegawai dan pangkat. Boleh dikatekan satu balai turun hari tue. Aku lihat muka ibu dan ayah aku cukup kecewa dan sedih, yelah barang2 tue bukan nye murah, bukan nye dibeli dengan air liur tapi dengan keringat siang malam bertungkus-lumus mencari rezeki. "Biarla along" ibu ku berkate pada ku sambil berair matenya. Aku harap dugaan ini menjadi hati keluarga ku lebih tabah menghadapi dugaan yg akan datang. Ya Allah!!! Aku bertawakal kepada Mu Ya Allah!!! amin!!!

5 comments:

9w2sdm said...

sape dorang tu?asl tetiba rampas??ad waran ke?

MOnSter KEkhai said...

biase la...bile ade yg berijazahkan "PHD". semua nak report. takpe...sabar je laa...

9w2sdm said...

tau xpe....melayu akan tgl layu aje...

Anonymous said...

hubby, love u... sbr yex cyg... jgn mrh2 lg...

Anonymous said...

Sabar la along...
Inilah hakikatnya nasib orang melayu di tanah sendiri..bukan ditindas bangsa lain tp ditindas oleh bangsa sendiri.
Yang datang menumpang ditanah kita boleh bermaharajalela.