Chicken Soup

Pukul 12.35pm…..

Kelaparan mula terasa dalam perut ni…..cume hari ni aku teringin makan sup ayam…ntah kenapa aku teringin sangat sup ayam….

Berkata sup ayam….terimbau masa lepas….sup ayam si dia yang sangat-sangat enak….urmm….bila lagi akan dapat ku rasa perasaan tersebut…setiap hirupan…ada satu perasaan yang aku sendiri tidak tahu untuk menerangkan…seperti sup ayam tersebut memberi aku satu kehidupan, satu sinar yang sangat terang…waktu itu aku bahgia….

Teringat aku memerhati si dia memotong bawang…aku tahu si dia juga bahgia waktu itu…waktu itu juga aku berdoa agar bahgia ini kekal selamanya…cuma Allah lebih mengetahui…apa ada di masa depan….kita perlu berusaha dan bertawakal pada Nya…

Pukul 12.42pm…

Berbunyi perut….tanda perlu di isi…lapar tapi ku tahan juga…kedai mak hanya buka pada pukul 3.00pm nanti…nak sup ayam…serius hari ini aku sangat sangat damba kan sup ayam…

Pukul 1.03pm…

Menunggu sms…seorang lagi di pejabat…tech seorang lagi keluar ke bank…aku?…menunggu…ohh!…sup ayam…mulut ini asik menelan air liur sahaja….sabar….

Pukul 1.11pm…

Apo kono eh jang?….lagu ni berkumandang di ruang Fb aku….hoooo…layan….kenapa hari ni terasa lama?……hurmmm….

2 comments:

ain said...

saya pun tengah rasa nak makan sup...ape2 sup la... or something yang berkuah sup...

bihun sup? soto? bakso?

dems!

Mohzam said...

Ain...pembawakan tu :)