Hati…cerita …

Hari ini baru betul betul aku dapat membuka tenet…check web…email…Fb…blog dan blog si dia…email hanya notifikasi dari Fb dan tweet…blog macam biasa lah…bersawang dan tetap begitu…hanya pada ketika sahaja aku akan menupdate..itu pun kalo ada mood dan kerajinan…

si dia…

membaca blog nya baru aku sedar selama ini aku hanya bertepuk sebelah tangan mungkin…cerita pada blog nya berceritakan tentang kisah kisah dia memendam rasa pada seseorang sepastinya bukan aku…aku ber SS mungkin…sehingga hari ini aku masih mengelarkan si dia “sayang”…tapi baru aku perasaan si dia hanya mengunakan kata ganti diri “orang” bukan seperti dulu mengunakan “sayang”…

Kerana mungkin aku tengelam dalam perasaan dan dunia fantasi aku sendiri sehingga aku sendiri tidak nampak yang mana benar dan tidak benar…cuma bila tebaca blog nya aku tersentak dari fantasi aku…aku sendiri yang mengecewakan diri sendiri…

Kerja…

ada ketegangan antara aku dan majikan ku…mungkin kerana cara aku menegur salah pada tempat nya…hurm…akan tetapi teguran demi masa depan syarikat dan aku sendiri…aku sudah berumur 29tahun…mana lagi aku mahu pergi mencari kerja jika bukan disini…aku perjudikan seluruh nasib dan masa depan ku di tangan majikan ku yang baru ini…jikalau jatuh syarikat ini…aku bagaimana?...sekarang ini bukan mudah untuk mencari kerja yang stabil dan dapat menjamin masa depan…

Buntu…

0 comments: