Berjalan…

Masa, waktu

Tetap berjalan walau aku terkaku di sisi bilik tidur ku…

Tetap berjalan walau aku cuba kembalikan kenangan lama…

Aku juga sedar waktu ini aku cuba membuang masa…

Kira aku masa menyembuhkan…

Ya mungkin!

tapi rasa gatal parut itu tetap ada…

Parut akibat torehan pisau tumpul yang menusuk dalam tepat…

Masa, waktu…

Aku cuba terbalik kan jam masa…

Tetapi ia tetap mara dan mara ke hadapan…

Aku melihat tangan…

Sebentuk cincin peningalan ayah…

Terbujuk kaku semasa aku mencabut nya dulu…

Mandi ayah untuk terakhir…

Waktu itu aku tidak menangis…

Cuma kemam mulut rasa pahit…

Pahit hati sampai ke hari ini…

Ayah…

Waktu ini berjalan masa, ayah sudah tiada…

Masa, waktu tetap berjalan…

Tanpa rasa belas dan ihsan…

Aku…si dia..

Dia pergi…waktu ini aku sunyi…mungkin..

Tetapi aku masih berjalan…berjalan ke arah masa itu…

Dalam masa yang berkeadaan indah dan bahagia…

Waktu ini tetap berjalan…tanpa menunggu aku untuk sedar…

Tiada lagi nama dan sebut untuk aku di mulut nya…

Biar lah masa berjalan…

Aku cuba menelan nya…