Sumbangan utk anak-anak Darussalam

Alhamdulillah pada 29hb lepas aku bertembung dgn ustaz Musa yg menguruskan rumah anak-anak yatim Darussalam. Kenal aku pada beliau disbbkan majlis makan amal yg diadakan oleh kelab vee99 beberape bulan yg lepas. Dlm siap bersembang ustaz Musa trus bertanyakan aku jika aku boleh menbaiki komputer, alhamdulillah jawapan aku. Jd ustaz Musa meminta bantuan dtg ke rumah Darussalam utk melihat keadaan komputer disana. 9 malam aku sampai dgn sahabat aku zaza, keadaan komputer disana masih lagi ok, berjenama Dell sumbangan dari Bank Muamalat cuma keadaan printer nya agak kurang memuaskan. Printer jenis HP 3 in 1 F380, dakwatnya telah tumpah dan mungkin tidak boleh digunakan lagi tapi aku cube baiki disebabkan anak2 Darussalam memerlukan utk kerja sekolah. Jd aku harap pada sahabat2 dpt la berpakat2 utk menyumbang sebuah printer utk kegunaan anak2 darussalam. Mungkin antara sahabat2 pikir printer sekarang boleh dikatakan murah dan ustaz Musa mampu membelinya tapi kalo kita pikirkan beliau byk lagi yg perlu dipikirkan dan byk yg perlu beliau keluarkan. Jd dgn sumbang dari kita boleh la meringankan beban beliau. Insyallah pada ahad(2hb) ni aku dan sahabat aku dtg utk install satu lagi printer di sana. Harap sahabat2 yg lain boleh join sama. Didunia kita berladang, diakhirat nanti baru kita petik hasil nya, moga amal kita diterima oleh Allah. amin!!!!

0 comments: