times fly fast......

Assalamualaikum...kelip2 mata dah dekat hampir setahun aku berkerja di tempat keje aku sekarang...kelip2 mata aku hampir mencecah umur yg org kata kan " patut da kawin kamu ni "...soalan dan petikan ayat yg selalu aku dgr dari mulut org...kelip2 adik aku yg bongsu dah nak bertunang...cukup mase beredar dgn pantas...tapi aku terasa diri ni masih belum matang lagi tuk menghadapi segala cabaran dan dugaan dlm hidup ni...Ya Allah...kuatkan semangat ku...!!!..teringat masa bercinta cinta dan masa jiwa jiwa dulu....manis mmg manis...rasa dunia ni kita yg punya...tapi Allah tue Maha Kuasa dan Maha Mengetahui....disedarkan kembali pada diri aku ni supaya jgn leka pada tanggungjawab yg ada...

Terbaca aku satu buku yg mmg aku gemari penulis nya....Serunai Fakir...seorang penulis yg berjaya menyentuh hati aku supaya aku leka menbaca....aku terbaca satu cerpen dari beliau yg bertajuk "cinta suci di ufuk mentari"....dlm cerpen tu terkandung ayat yg buat aku benar2 tersedar dari igau...."...Cinta itu suci. Sucinya cinta itu tidak pantas dicemari dengan kecintaan duniawi. Apakah kecintaan yang paling sejati selain dari cinta-Nya?...." tergaru kepala aku sebentar...."..tapi izinkan lah cintaNya menguasai diri kita terlebih dahulu, baru lah berlayar ke samudera cinta remaja dengan simpulan akad serta iman dan takwa agar tidak kelemasan..."makin aku tersedar dan tersedar.....sungguh mendalam ayat2 beliau...makin aku jatuh cinta pada penulisan beliau....thanks abg krol sbb cerpen dan buku abg krol mmg menarik...

Berbalik pada masa....harap lepas ni semua perancangan aku yg tergendala dulu...dpt aku terus kan....utk si dia....harap doa dan harapan makbul hendaknya....harap si dia juga begitu...amin!!!

0 comments: