usaha tangga kejayaan???.....

Assalamualikum....rase nya byk entri aku menceritakan pelbagai ragam dan cerita kehidupan seharian aku...aku rase aku leh kire kot bape entri je aku tulis pasal happy2 ni..yg lain asik sedih je...kan kan...tp itu la asam garam kehidupan..kdg2 kite happy dan kadang2 kite sedih...kalo sedih selalu itu anggap la dugaan dari yg Maha Esa.....

Usaha Tangga Kejayaan?...benar ke?...entah makin lame aku bace kata2 tue makin aku rase bebelah bagi plak....huhu....mmg tak dinafikan dari usaha kite berjaya...dari usaha kite akan gapai ape yg dicita....tapi benar kah?...100% berjaya kah kalo kite berusaha sungguh2...bagi aku usaha hanya mewakili 50% dlm kejayaan..lagi 50% terserah pada Nya...kalo dizinkan Nya..kalo diredhai Nya....baru la kite mengapai kejayaan tersebut....entah laa..kebelakang ni aku sedang berusaha sesuatu...tapi hasil usaha aku ni mcm tergendala ditgh jalan...aku redha dan aku mengerti...mungkin pada aku ini yg terbaik jadi aku benar2 usaha utk itu....makin lame aku penat tapi bukn aku putus asa cuma mengundurkan diri bg aku munasabah dan mencari kesilapan yang ada....benar org kata..."kita hanya boleh merancang dan berusaha....tapi selebihnya terserah pada yg Maha Esa..."....kadang2 aku mengeluh mengenangkan perkara2 ini...kadang2 aku terfikir bagaimana aku nak tunjukkan aku benar2 berusaha....

Tapi aku bkn org yg dulu asik dirundung sedih dan hiba...kalo ini tidak berjaya..insyallah Allah akan buka peluang lain utk kite berusaha...bak org putih kata.." ...aim for the moon....if u miss u will land among the stars.."....amin!!!!

0 comments: