Kota Damansara....

09/10/10 hapi bestday to me! hehe...dah 27thn da...umur makin meningkat...hope kerjaya dan segala2nya juga meningkat...bkn meningkat harga barang yek....kalo itu...bankrup...haha...cerita aritue takde ape pun...x celebrate ape2 pun...just salam n ucap salam hari lahir pada ayah...yup...my ayahanda pun sambut the same day wit me...so agak seronok gak la...sbb sama2 dilahirkan pada tarikh yg same cuma berlainan tahun je...so aritue kami ke Kota Damansara...kerana ingin memenuhi jemputan rumah terbuka disana....bertolak agak petang jaga dari sini....alhamdulillah perjalanan lancar hingga ke hentian Sg. Buluh....

Berhenti rehat disana aku terlihat ade sorang dak pompuan ni dan sorang lagi...maybe adik die kot agak kelam kabut n muka diorg panik abis....aku tanye kat big bos aku aka ayah aku...." ayah, ape hai nye dak pompuan tue....lain je along tgk nye" (sila ckp dlm loghat perak)....ayah aku suruh aku p tanye....dgn perasaaan ingin tahu aku pun mendekati diorg....."nape ni akak?" dengan sepontan dak pompuan tue ckp " encik tolong encik....encik tahu CPR tak?....opah saye encik".....Ya Allah...aku pun seketika panik dan tergamam....serius....waktu tue rase seluruh darah kat badan ni tibe2 je sejat....aku pun mula tgk opah diorg dlm kereta....tak sedarkan diri dan aku lihat mmg tak bernafas....Ya Allah....adik dak pompuan tue pun ade dlm....mula melakukan CPR...aku ingin membantu....cuma dgn memberi panduan....alhamdulillah pergi kursus pertolongan cemas dulu membantu sedikit sebanyak.....dlm selang beberapa set CPR...opah tue mula bernafas....aku pun check nadi....ada tapi lemah....

" just go to hospital...nak tunggu ambulance mmg lambat ".....aku ckp berdasarkan pengalaman....sbb pernah sekali menunggu ambulance dtg....45minit...walaupun ketika tue hospital dan tempat kejadian tak sampai 5km.....ok ok...kembali ke tempat kejadian td....pas aku ckp camtue kat diorg..diorg pun lekas2 anta opah ke hospital..lagipun hospital Sg Buluh mmg berdekatan....so lepas diorg pegi....aku pun tak tau cam ner berita opah diorg tue....hope ok dan selamat....

Dari situ aku n ayah meneruskan perjalanan ke Kota Damansara.....alhamdulillah sampai sane dekat2 10mlm.....peh!!...kenangan ni kat Kota Damansara.....

4 comments:

aku yang tak femes said...

apa hadiah paling bernilai untuk ayah awak, 27 tahun yang lalu?

MOnSter KEkhai said...

SAYA!!!...yeahhh!!!...hehe

aku yang tak femes said...

apesal tak ngorat awek tu...
ni la peluang bro... =p

MOnSter KEkhai said...

isk...jgn amik kesempatan...mase tue kan panik...tak pikir pun ape2...