when friends become foe.......

speaking from true event....yes!....kalo berkawan ni kite kene redha dan sentiasa menerima kelemahan masing2....kalo kawan itu wat salah tegur2 la ia...kalo ingin menghukum pun pikir2 la...layak kah kite menjatuhkan hukuman??....adakah kita tuhan utk mengadili sesuatu perkara dan menjatuhkan hukuman....tapi apakan daya...kita hanya manusia kan....utk memaafkan seseorang itu mungkin sukar....walau salah itu kecil....walau salah itu pertama kali....kite tetap mencari kesalahan yg lain....kite tetap mengukit....itu makna kawan....

tapi ape maksud sahabat pula?.....penah tak terpikir...kenape ade perkataan sahabat dan kawan....maksud nya tetap sama kan....hehe...nope for me...its different...jgn la ckp ejaan die berbeza...karang aku tampo jgk....haha.....back to the topic....ape maksud sahabat...jum check kamus dewan bahasa dan pustaka.... "teman, taulan: drpd banyak seteru, lebih baik banyak ~; 2. pengikut, murid"......bg aku sahabat bermaksud teman yg sentiasa disisi walau dlm susah atau senang...walau kite tersalah langkah...walau kite tersalah jalan...seorang sahabat akan cuba membetul dan membimbing kita dari menghukum....jika benar dia seorang sahabat....dia akan sentiasa doakan kita....mmg benar...bg aku tanpa sahabat...kite sukar utk menempuh dugaan dunia ini....kerana mana2 manusia pun perlukan seseorang utk meluahkan dan memberi nasihat...itu guna nya sahabat....

adesss...ape la aku membebel ni....sebenar nye aku takde idea nak tulis ape...tapi sbb berborak kat ym wit someone...yg sentiasa beri semangat dan kata2 nasihat...aku tujukan khas tuk sahabat yg sentiasa dan tak penah jemu memberi nasihat.....thanks sahabat....i lap u la...ur are the champ!!!.....(^_^)

0 comments: