KL Bird Park…..

Huhuhu…alhamdulillah aku diberi peluang untuk menikmati satu pengalaman yang sungguh bermakna dalam hidup….wit si dia…kami ke Bird Park…sila layari website ni untuk info http://www.klbirdpark.com/

Bagi aku 100% recommendation untuk kawan2 pergi kesana…..the world largest free-flight-walk-in aviary….peh!!…serius memang aku berpeluh berjalan-jalan kesana….semua jenis burung ada….dari sekecil-kecil burung nuri hingga sebesar-besar burung kasawari….dem!!…sangat teruja….hanya Rm20 saja….cuma better u all bawa air mineral sendiri sebab kat sana agak mahal….sebotol Rm4…bukan botol besar tapi botol kecil yek adik-adik….huhu….

Kawasan bird park ni di bina di lereng bukit…jadi di sana memerlukan stamina yang banyak untuk mendaki setiap lorong yang ada….tapi berbaloi….bila melihat burung-burung yang ada terasa hilang penat sebentar….aku n si dia masing-masing teruja…yang paling seronok bila beri minum burung nuri…kene serbu…peh!!..pengalaman…..kedua….beri makan pada burung emu..adik beradik burung kasawari….

Mula-mula masuk…aku ingin nak amik gambar burung merak yang mengembangkan ekor dia….memang jumpa beberapa ekor….aku cube provoke bagi dia kembang tapi agak malang…diorg leh buat donno je ngan aku….last-last doa aku makbul….sebelum nak kuar dari bird park….ade sekor merak ini terus kembangkan ekor dia….yang paling best nya…macam ditunggu plak…dia kembang ikut lens kamera aku…aku zoom dia pun duk senyap je….tiap kali aku gerak dia pun akan gerak….seronok rasa nya….lawa…cantik…huhu…syukur…sangat sangat lawa ciptaan Allah….aku sungguh bersyukur….

Nak cerita panjang-panjang pun x sonok…so better tgk pic ni….hehe….pengalaman wit her…terbaek!!!…

 

IMG_7914 IMG_7911

IMG_7986 IMG_7841 IMG_7860 IMG_7861 IMG_7866 IMG_7871 IMG_7874 IMG_7883 IMG_7895 IMG_7902 IMG_7925 IMG_7926 IMG_7932

2 comments:

Anonymous said...

wah~~!! best nye!! kit0rang da lame x jln2 cmni.. jelesnye.... lg kerap jmpe eh k0rang.. hmm.. 9hb ni trun kl ke?? -an0n t0mey (cube teka siape sy.. =p )

Reine Des Coeurs said...

anon tomey.. ceh! ayu.. hahaha.. gotcha.. xla kerap sangat.. hehe.. nnt p tau.. best giler.. hee..