Berbaloi?…

 

Persoalan : Berbaloi kah menunggu?…

Jawapan : Berbaloi atau tidak itu bukan persoalan nya cuma bagi aku tidak nampak itu satu kerugian atau kekurangan…semua aku serah pada Allah setelah aku berusaha…tawakal ku hanya pada Nya…jika benar ia milik aku…insyallah akan ada nanti…jadi aku memilih untuk menunggu…ya benar penantian atau menunggu ini satu benda yang paling menyeksakan…rugi pada masa dan malah kadang kala boleh meruntuh jiwa…itu risiko yang perlu aku hadapi…

Kalau dah sayang…

Benar orang dulu dulu kata…kalau dah sayang…semua benda nampak indah…semua benda nampak cantik cantik saja…mungkin itu yang aku rasa dan nampak…sebab terlalu sayang mungkin…tidak mengapa lah sebab aku ketagih senyuman dia…ketawa…semua tentang dia…tak sanggup aku melihat dia sedih atau menangis…

Redha…

Kebelakang ini aku banyak membaca..membaca tentang perkataan “Redha”…pelbagai maksud dan cerita tentang redha ini…dan kisah pada aku…aku juga mempelajari apa itu redha…ya dan benar kemungkinan apa yang aku tunggu bukan memjadi milik aku…jadi aku cuba bersiap sedia untuk menerima seadanya…apa pun keputusan dan jawapan…aku serah pada Yang Maha Esa…yang penting aku sudah berdoa dan berusaha…jadi aku REDHA…

Bahagia…

Ya…aku bahagia begini…melihat orang yang aku sayang gembira…walau bukan di sisi aku akan tetapi aku tetap bahagia…setiap bait senyum dan ketawa nya aku rasa sesuatu di jiwa…mungkin orang mengatakan aku gila…mungkin…aku gila untuk membuat dia gembira…gila untuk membuat dia ketawa…harap ketawa dan gembira nya sentiasa ada…

Bagi aku semua itu berbaloi…

0 comments: