JAlan-jaLaN p Kenduri!!...huhu

Hari yg memenatkan!!Bg aku sonok jalan2 ni ngan family, dari asik mencari duit leh jgk melapangkan minda tgk pemandangan yg ade. OoO..Arini sepupu aku kawin di Felda Trolak, Sungkai, jd aku n sedara-mara aku berkonvoi la beramai2..."Huh" tegamam aku tgk kete byk kat dpn umah aku ni. Dah macam rombongan cik kiah ke sukan komenwel dah, aku kire2 ngn jari dekat 12 kete. Dgn bebekalkan handy motorola GT 328(UHF) yg aku pinjam kat abg apiz(9w2piz) aku pun betolak. Pemulaannye agak lembab skit sebb sedare-mara aku ni macam2 lak nak dibeli nye tapi takpe aku redha je la. Pejalanan ke sane alhamdulillah ok, sampai je trus aku cari pak sedare aku tuk besalaman. Dari muke die beseri2, yela anak nye bekawin "hehe". Dah selesai makan aku lepaking ngn Datin Faridah(mak aku le) yg duk kat tepi khemah pengantin. Yela dah kenyang kene cari port tuk rehat2kan pewot "haha"(tapi aku xmerokok"sorry beb"). Cume sekarang baru aku tau nape ayah aku nak sgt aku n adik2 pi kenduri sedare mare ni sbb dari sini la kite leh kenal satu same lain, leh beramah mesre, mane la tau yg selalu kite jumpe kat tgh pekan tue rupe2 nye sedare mare jgk. Bg aku keseronokkan bersembang ngn diorg mmg best sgt. Dgr cite zaman kanak2 diorg, zaman dulu2 buat aku sedar yg diorg ni cukup otai org kate. Tegelak2 aku dgr cite diorg. Dlm kul 1.30pm tue pengantin pun sampai ngn pakaian serba hijau. "Lawa" aku terdengar suare dicelah2 org ramai tue. Besalam2 dan bersembang2 aku pun n family berundur diri pergi plak ke tapah tuk beli jambu air."Huhu" tapi yg best nye aku leh lak menyantap KFC lagi. Dah makan kat kenduri tue, leh lak makan lagi. Biase la Monster Kekhai. dlm kul 3pm sampai la dirumah. Dato` Najib(my father) org pertame masuk umah. "Ngantuk sgt" katenye dgn muke layu. Umm...aku pun terase ngantuk jd terus je tido kat sofa depan. "Adus" mane tak besar badan, makan terus tdo. Ape nak buat mmg Monster pun. Tapi nanti aku nak diet cume tunggu dan lihat la. amin!!!

0 comments: