PerubaHAn Masa!!!

Semalam aku dan alongjoi tersekat kat balai polis Batu Gajah sampai kul 130 pagi. Bg aku itu mmg tanggungjawab aku tolong sape2 yg memerlukan pertolongan, cume aku heran budak2 sekolah sekarang ni dah begitu ganaz hinggakan sanggup ugut-mengugut tuk dapat sesuatu yg dapat puaskan diorg. Kalo dipikirkan oleh kite sekarang ni maksud aku zaman kite bersekolah dulu takde lah sampai nak bubuh menbunuh. Kalo kite jahat pun paling jahat yg kite buat curi buah pelam kebun org, p mandi lombong, p curi dedak tuk buat memancing tapi zaman berteknologi sekarang ni aku lihat dan aku dengar budak2 sekolah sekarang ni sanggup buat perkara2 yg boleh dikatekan terlalu "extrem" dibandingkan umur mereka sekarang ni. "Huh...adus" helahan nafas aku pada waktu pegawai polis tue memanggil aku dan alongjoi tuk memberi keterangan. "Gangster yek!!!" itu perkataan yg keluar dari mulut pegawai polis tu ditujukan pada budak2 sekolah tue. Bg aku patutnya mereka sekarang patutnya enjoy bermain sama2 kawan2, main bola ke atau merancang satu aktiviti yg berfaedah pada mereka, tapi sebalik nya mereka asik keluar masuk ke balai polis ni yg patutnya bukan budak2 yg umur sebegitu muda begini. Aku harap mereka berubah la, harap mereka sedar yg perjalanan mereka masih jauh lagi tuk menempuh hidup yg begitu mencabar ni. Berubah la kawan!!!...amin!!!

2 comments:

9w2sdm said...

ape cite budak2 tu along?

MOnSter KEkhai said...

biase la begaduh...pow sane pow sini...diorng ingat diorg je yg paling kuat dlm dunia ni