3 Sahabat dan lupekan kulit….

Semalam aku duk dikedai…sambil layan teh O ais limau…mate saje aku labuhkan pada kaca televison….rancangan “Bersamamu” sedang berlangsung….tajuknya “3 Sahabat”….mengenai 3 org sahabat yg setia bersama2 mengharungi perit dan gembira…2 org sahabat yg sanggup membuang kesenangan hidup semata2 ingin membantu sahabat yg cacat akibat kemalangan acid…yes!…mmg aku terharu melihat nya…yela…kirenya dlm dunia ni aku sudah tidak lagi dpt melihat perkara2 seperti ini….tapi Allah Maha Besar…masih lagi ade manusia yg berhati mulia seperti mereka….aku kagum…kagum kerana mereka sanggup berhenti kerja..sanggup kemana saja kerana ingin mengubati sahabat mereka…moga byk lagi org seperti mereka….amin!!…

Sebelum ke kedai…aku singgah di rumah seseorg…ingin melihat webcam nye yg tidak berfungsi…lepas aku godam2…alhamdulillah…ok dan 100% berfungsi….blum aku nak mengangkat kaki…aku dijamu hidangan yg sungguh2 sedap…tapi yg special nye ade rendang…”wah!lame along mencari ni” ujar aku pada seseorg tue…lame tak lame la…sbb jd kempunan nye mase aku ke rumah terbuka kak intan hari tue…aku hanye mengadap lemang jagung cicah air oren….haha…jd proses mencari rendang stop semalam….ahakzz….thanks sbb menjamu rendang daging yg begitu sedap…..nyum!!….

Aku menaip entri ni di tempat kerja aku…arini jage outlet di pasaraya TF….sambil menaip..sambil mate tue melihat keadaan sekeliling…yela…aku menjage kedai..kalo asik di depan laptop…abis barang2 kedai di amik org….sambil memandang…aku terlihat satu pasangan kekasih muda yg mmg aku kenali…aku cuba senyum tapi dibalas dgn palingan kepala trus keluar dari pasaraya…peh!…maybe aku ade pernah menyingung perasaan mereka kot….minta maaf jika ada…cuma teringat masa mereka memerlukan bantuan dulu…memerlukan tandatangan dan cop rasmi utk pengesahan masuk ke politeknik….bertungkus lumus aku membantu mereka…dah la last minit punye kerja….terpakse aku turun naik kerana mereka…hehehe….tapi bia la..mungkin ade perkare yg buat mereka begitu….mungkin ade perkare yg aku lakukan menyingung hati dan perasaan mereka….entah la…ape yg penting…KERJASAMA!!…ahakz..teringat plak cite katun wonderpet….arerererere!

1 comments:

ankeljonni said...

tempeleng je bebudak tu... huhuhu...