jalan2 di KL.....cerita aku!!...










Berbunga-bunga hati nak ke KL aritue...yela...tgk la...bunga pun besar kat tepi tue...huhu...bertolak jam 5pagi....rupe2nya aku tak keseorangan ade beberape org jgk yg ingin ke Kl mcm aku...ekk...abg dogek pun de ngn keluarge nye...bertanye nak kemane...die ckp biase laa...nak amik barang beniaga..."oOO" itu la jawapan aku pade die...sampai di Kl sentral dl 7.30am....waaaa...awal pagi nyee...sempat aku solat subuh...gosok GG...basuh2 muke..kemas2kan skit...pastue tunggu la si dia pickup aku....sambil2 aku on9 Fb jap...hehe...tulis status "waiting someone at Kl sentral"....peh!!...ramai plak yg balas...huu...nak tau sile ke laman Fb aku yek...dlm aku menunggu si dia aku rase mcm tekak ku ni pedih2 je...adess..hope jgn la demam...alhamdulillah penantian berbaloi bile dtg nye satu kereta myvi yg comel singgah depan KL sentral...huhu...alahai..cute nyee...wat aku jatuh hati la plak...hehe..ok ok....aku trus dipandu oleh co pilot ke arah Pj n breakfast di Mcd Pj Old Town...waaa..mengimbau kenangan mase study dulu...seronok...huhu...ape2 bermula la sesi borak-borak n kenal mengenal ngan lebih rapat lagi....selesai trus p ke opis si dia utk melihat masalah networking...seperti network engineer lagak aku satu persatu pc opis si dia aku check....rupe2nye ip address nye bercelaru....ok..setting...clik sane clik sini...aku pun cube....aarrgghh!!! damn...trus die tulis "limited connection"....haaa....ape kess??...alamak!!!...nampak nye network engineer ni da fail...adusss...check cable..ok....check network card...ok jgk...haaa...check switch..umm..mcm ade masalah...trus wat keputusan ke digital mall Pj di ss14....vroommm!!!....huhu...

Tibenye disane...cari la parking...pusing punye pusing ade satu tempat parking...so dgn selambenye aku mcm pemandu kereta driff wat side parking.......arrggghhh!!!...alamak...masalah lagi...aku fail sekali lagi sebagai pemandu kereta driff...site park yg senang pun leh fail ke beb....adusss...dgn perasaan malu...hampa..dan kecewa..aku suruh si dia yg park kan kereta...."tolak satu markah"....huhu...mcm ner ni...1st date dah ade perkare cam ni...alahai...takpe2..aku cube mengekalkan kembali kecomelan aku ini dgn menjadi network engineer kembali...huhu....setelah di hantar diperiksa oleh technician kedai...die ckp "ade masalah skit ini switch"....huh!!..legaa...tekaan aku benar belaka...huhu...so beli la switch baru 8port yg berharge RM55...murah looorrr....waaa...digital mall Pj ni da mcm lowyat..peh!!..mcm2 ada....aku pasang niat akan kesini lagi...tunggguuuuu.....

Tengahari sudah!!....perot pun lapa...tapi sbb dgn si dia perot pun rase kenyang..hehe..singgah la kejap beli makanan di food court di depan balai polis Pj...si dia tempah bihun goreng...aku plak nasik gorang ayam...nyumm nyumm...oo..si dia suke mkn bihun ekk...masuk dlm list..huhu...sampai masuk dlm opis aku pun mule la tugas2 sebagai network engineer....godam sane...godam sini...lastly aku pening sampai tergolek2 da kat lantai opis si dia....di sebbkan takmo mengecewekan die...aku pun p bertakafur (solat dee..da masuk waktu zohor daa) di bilik belakang sambil berdoa pada Allah..."Ya Allah Ya Tuhan ku...permudahkan urusan ku...aku dtg niat yg ikhlas....jika ini ketentuan Mu Ya Allah...aku redha....amin!!!"......setelah selesai....aku pun mencuba kembali utk mengodam pc-pc die opis si dia.....alhamdulillah...Allah Maha Besar...akhirnya aku berjaya...fuh!!!...pemandu kereta driff gagal...tapi network engineer ok..."tambah satu markah"...hehehe....

Amcorp Mall n Mid Valley.....waaa..lame tak kesana...thanks pada si dia yg kembali menjadi pilot dan aku jd co pilot sbb mate ngantuk...takmo ooo..pisang berbuah dua kali...excident sekali udah lee....hhu...(padahal malu punye pasal sampai gugup nak jd pilot..huhu)....jalan2 di Amcorp mmg seronok...kebetulan ade pasar antik kat situ..so cube2 la tgk ape yg ade...waa..dari brg2 yg tak pernah tgk..ke barang2 yg mahal2 belake....huh!!...ok ok...trus p ke Mid Valley...mencari DSLR camere nye exibition...peh!!!...jika hamba menpunyai wang yg cukup...mmg hamba grab satu DSLR....murah2 sgt...dari harga Rm1799 Nikon D3000 pehh!!!...hingga nikon d90 Rm3000++...pehhh!!!...dgn menelan air liur aku ngn si dia melihat2 la DSLR tersebut....tapi yg tak best nye....wajah si die mcm hampa je sbb tak dpt grab DSLR tersebut...aduss..sbb penah die meluahkan nak grab satu DSLR....jd bile ade offer ni die plak tak dpt nak amik satu...umm...aku plak tgh pokai akibat excident aritue...saman pun kene byr maximun dee...rm300..kate rm2oo..adess...cian ayah aku kene tambah rm100...nnt anakanda ganti yek ayahanda...ok ok...kembali dgn si dia...umm...maaf kan hamba tuan puteri...insyallah ade rezeki hamba nanti...DSLR keinginan tuan puteri akan hamba grabkan...huhu..insyallah....selesai di Mid Valley...kami ke I City plak...yahoooo!!!

I City...huhuhuhuh...mmg lawa cahaye nye.....tapi tak sangke plak ade org niage2 dlm ni..ingat just hiasan lampu2...huhu...so jalan2 la kami di I City...pehh!!!...rambang mate tgk lampu2...sambil tue shopping la satu lampu utk bonda..itu pun si die yg ingat kan....wow!!..buat aku terharu...hehe..cume aku pun silap..patut aku ade jgk beli satu tuk si die...adess...(tepuk dahi)...silap lagi..."tolak satu markah".....pada mase tue...sore aku da mule bertukar menjadi itik...huhu..nak cakp ngn si dia pun agak berat sbb tekak pedih sgt....so aku byk menjawab dgn jawapan yg ringkas...maaf yek tuan puteri...hamba sakit tekak...bukan sengaja...ampun kan yek....waaaaaaaa!!!...jam pun dah pukul 8pm lebih...so si dia menghantar aku ke Kl sentral kembali.....dlm perjalanan pulang aku byk berdoa...moga ini yg terbaik tuk aku...amin!!!...sampai di sini dlm pukul 1am...ngantuk sambil menahan pedih tekak...tapi berbaloi-baloi....hehe...

3 comments:

kaILaMaLnI@ch0c0LaTe_L0vEr said...

amb0i.. kemain lg eh?? gmbr tuan puterinye mane?? hehe

ieyka dinda said...

lau dpt dslr sebijik alangkah indah nyer idop kn..hehe

MOnSter KEkhai said...

hehe...gmbr puteri nye tak leh view atas permintaan taun puteri....ieka...sokong2..kalo dpt sebiji....besttt nyeee