Enam Ramadhan - Amal dan Accident.-




Alhamdulillah, harini hari kerja kuat...plan yg dari dulu kami rancang terjadi hari ni...yeahh!!..semangat nak p umah anak2 yatim tuk menghantar barang2 yg telah kami kumpulkan...utk pengetahuan kami berjaya mengumpulkan duit sumbangan sebanyak RM1500 tuk membeli barang2 keperluan anak2 yatim. Bermula dgn mengumpul barang2 kat umah Abg Epoi aka sifu, peh da mcm tempat pengumpulan makanan tuk Gaza la plak. Ya Allah! selamatkan Gaza. Selesai kami trus ke Chemor, ke Yayasan Nur Maisarah. Disana kami serahkan barang2 dan mendengar pejelasan dari penjaga Yayasan terbabit. Lepas tue kami ke Manjoi plak. Ke Rumah Anak2 Yatim Nurul Iman. Seperti biasa kami trus menyerang dgn meberi salam..haha..adess...terkejut penjaga rumah tue....alhamdulillah..senyuman yg diberi cukup melegakan hati kami. Maknanya perjuangan kami ni tidak sia-sia. Habis disana, kami terus ke Simpang Pulai iaitu ke Asrama Darussalam..my peberet, sbb Darussalam ni dah mcm sebahagian dari diri...aku byk mengenal erti kehidupan disni la...cuma malang tidak berbau aku mengalami kemalangan kecik di Medan Gopeng menyebabkan kereta kancil yg aku bawa remuk dibelakang...dugaan...sabar dan redha...umm...alhamdulillah muka ustaz musa sungguh teruja dgn kehadiran kami...bersalaman...aku melihat library baru dan bilik komputer baru...wah..menarik...lawa.....so ustaz musa memberi tugas pada aku tuk mebaiki dan memasang streamyx di bilik bekenaan...insyallah...rabu ni aku cube kesana......amin~~!!


























0 comments: