Dua Ramadhan -Pay Day-

Alhamdulillah...syukur pada Allah...hari ni hari gaji...lega la skit di hati...nak byr mcm2...nak bayr itu dan ini....so perancangan yg dirancang kini kene la jalan...insyallah....Pn Wan Noraini Asikin dan suami sabar yek....nnt stok cokolat anda akan sampai....ahak...suke lak aku....(dah dpt gaji)...so hari kedua berpuasa....ape yg nak dikate....perjalanan seperti biasa...kerja...berbuka...nak cite pasal bebuka ni...mmg mencabar...yela...pada mulanya hari mmg nampak nak ujan...cuma tak sangka ditambah dgn angin yg kuat....campur kilat sambar menyambar....sampai mak tgh makan trus masuk dlm kedai...aku sendiri pun agak cuak sebb kilat non stop menyambar...ade sekali tue terasa begitu dkt sekali menyambar....cume aku pelik nya....my big bos aka ayah aku...relex je...sambil menjamah makanan bebuka..mcm takde ape2 belaku....org lama....kite kene paham...pengalaman tue lebih....aku dari duk depan kedai trus sama2 ngn mak duk kat belakang.....cuak siot!!....dlm hati sentiasa berdoa jgn kilat menyambar kami....mak sampai ckp....kalo berterusan suruh ayah azan yek....aku pun menganguk je....sambil tue aku cuba azan didlm hati....berdoa moga ribut ni cepat beransur.....Alhamdulillah.....dlm beberapa ketika kilat mula kurang menyambar cuma hujan masih turun dgn lebat....jadi aku amik kesempatan balik kerumah....nak bersiap2 pergi ke masjid...yela...hari 1st tak sempat terawih kan...mandi2...aku cuba menunggu hujan reda sedikit baru ke masjid...lagipun isyak belum masuk lagi....last2 niat ke masjid terus tertinggal akibat terlelap kat sofa depan....adesss....mcm mane ni....(bgn2 dan pukul 10mlm)....terus tepuk dahi...tak leh salahkan sesapa....salah diri sendiri sape suruh terlelap......adess...moga aku dpt menunaikan terawih pada hari esok...amin!!

0 comments: