arererere…..aku kene tag!!….

Adess!!…bile bace chatbox kat sebelah tue…tekezut besar bila dpt tau aku di tag….arerere….kejam sungguh abg jonni ni…. ”Mengenal diri kamu dgn lebih dekat” tajuk tag nyee….huhu….yg kejam nye 25 cerita tue nak tulis…peh!!!!…

Jadi ape lagi……jum tulis….aererere….

Satu….dulu mase sekolah2 dulu aku kurus sbb main rugby….lepas aku stop sukan tue….mkn pun jenis tak hengat dunia bertambah plak mase study tue duk umah senior yg keje kat Mcd..jd plus plus la tumbuh besar aku ni…..areere…huhu

Dua….dulu cita2 aku nak jd sainstis…jd duk la bukak sane bukak sini benda2 kat umah tue….radio rosak betambah rosak aku buat….haha…sekarang jd sainstis computer(technician je)….jadi laa…hahaha

Tiga….aku suke pantai..yes!!!…suke sgt2…kalo leh nak wat umah kat tepi pantai….ngam2 ombak die kene dinding umah aku….leh ke?….nnt kalo aku kaya aku suruh akitek tue wat umah cam tu…kalo la aku kaya…..isk2…berangan lebih….

Empat…aku kuat berangan…..hahha

Picture0003 time berangan aku kat opis….

Lima…aku suke silat…haha…aku blaja silat ni start Form 1 lagi…mmg silat da jd satu mata pelajaran kehidupan aku…tak bersilat seminggu da mcam beruk je aku…ketagih….hahaha….tapi yg heran nye…bile la nak kurus….adess!….

DSC06286

time aku kene blasah

Enam…aku baru lulus lesen kereta setahun yg lepas…..hahaha….itu pun kene pakse ngn boss tempat keje aku suruh amik..kalo tak tahun 2020 la aku amik lesen kereta….arerere…..tak sampai setahun aku excident….amik kau…terbalik kete ayah aku kerja kan…yela…berangan2 nak jd mcm rally Dhaka tue…ahaha…itu la…pasal berangan sambil memandu tue bahaya…tau2 dunia dah terbalik…syukur aku n adik2 sedare aku ok…cume luka2 aja….fuh!..alhamdulillah….

Tujuh…aku pakai cermin mata…haha…baru setahun aku pakai cermin mata ni…yela..dulu x nak mengaku mata ni silau n sedikit rabun(sedikit je)….

Lapan…aku la super hero yg pakai spender kat luar tue…chop!…arerere…berangan lagi…..abg jonni tau wat bugedil….aku tau wat puding roti….ahaha…

Sembilan…aku syg mak ayah aku….adik2 aku…n aku syg lappy n moto aku…muahh!!!….love uuu…..

Sepuluh…aku masih bujang…arerere..(promote diri ni)…

Sebelas…aku ade lesen radio amatur..callsign 9W2 KKX….heheh

Dua Belas…ekk….abg jonni pun tgk wayang mase darjah 6 ekk…same la kite…mase tue tiket wayang singgit je…tgk cite “Jungle Book”…dah tutup da pun wayang kat Batu Gajah ni…last2 aku kerja kat sebelah pangung wayang lame ni….arerere…. alamak…lapa hawaai laa plak….(hawaai same dengan ais kacang cuma dia tak letak susu dan byk buah2an….sedappp…..)

Tiga Belas…aku penah masuk hospital mase kecik2 dulu…kene sengat lebah kat telinge…bapak besar telinge aku waktu tu…isk2..cian….n tahun lepas pun aku masuk hospital…sbb demam…bukan H1N1 yek….demam virus yg menyebabkan suhu badan aku 38.9 darjah celcius…waaahh..masak telur pun leh….arere…rindu kat cik missi yg mandikan aku….haiskk!!…

08082009003 huhu…time dlm hospital…

Empat belas…aku ade HND dlm Electronic Engineering…huhu…tapi tak pandai2 pun…suruh check litar tgk…terkontang kanting….haha…

Picture (62) time blaja dulu…hensem nye mamat pakai tie tue…

Lima Belas…aku suka tulis2…penah nak buat buku zine yg ala2 cite underground ni…tajuk die Schematic Argue…angan2 tinggal angan2…last2 aku wat blog ni….ok jgk kan kan kan kan….arerere

Enam Belas….peh!…aku suke jepun…yes!! n yes!!…cita2 yg dari dulu aku simpan…nak p sane…tak dpt blajo sane…dpt melancong pun jadi la…

Tujuh Belas…aku suke artis jepun name Yui….huhu…suke die…nak kawin ngn die leh tak?….haha….salah satu cita2 nak p jepun..nak ckp ngn Yui … “aishiteru!!”….arerere….

yui3

i lap lap u….

Lapan Belas….aku ade kucing name omei…

Sembilan Belas….aku tak suke mkn ikan byk tulang…arere…tak reti nak mkn nye..cam ner ekk korang leh mkn ikan byk tulang belulang ni..isk2...kalo aku mkn…sebelah ikan je dah sejam aku belek2 buang tulang….hahahaha…..

Dua Puluh…snap2 gambar adalah kegemaran ku…walau xde DSLR…hanye guna digital camere adik aku punye….aku tetap suke tangkap gambar…kalo jenjalan mesti aku bwk tripod…haha…mcm ape je…poyos!…hahah

P1070899

pakai snap je….mcm hensem mamat tu…

Dua Puluh Satu….dulu mase kecik2 aku penah ke ikat ngn ayah aku kat pokok…hehe…sbb nakal sgt…teringat aku meraung2…hehe..malu siot…org tgk..mcm persalah kene hukum je…..

Dua Puluh Dua…..aku ade satu kasut je…itu la kasut keje…n itu la kasut jalan2 aku…nape x byk kasut?…sbb aku ni bukan pengemar kasut…kalo nak beli pun pikir2 dulu…tapi pasni kene bli satu lagi kasut…sbb nak bersukan cam ner?….kate nak kurus….arerere….

Dua Puluh Tiga….mak ai….bile nak abis ni….penat2 da ni….aku tak reti melukis…serius…tapi aku suke design2…pernah sekali minta blaja interior design n p interview diorg….mase tue suruh aku lukis benda2 kat depan tue…aku lukis laaa….p jumpe lecture yg interview tue diorg leh kate aku lukis tak lawa….ekk..arerere…bkn ke seni itu luas…lawa tak lawa bkn bergantung lurusnye garisan…bkn bergantung nye cerah nye warna…umm…..cume aku x sonok…bile interview tue byk sgt birokrasi…atau guna “kable” bak org kampung cam aku ni ckp….dem!….kalo tak…aku dah jd interior designer yg famos amos…hahaha….

Dua Puluh Empat…sejak tgk kemalangan bus aritue…aku mcm mengelak2 nak naik bus p KL…kalo nak p pun naik train…lagi2 aksi aku terbalik kan kerete dulu..mcm fobia skit kalo naik kederaan ni…tapi moto ok lak aku…cume naik kereta atau bus…aku mcm pikir bukan2…isk2..perlu ke aku jumpe doktor???

Dua Puluh Lima…Dagu aku ade parut…sbb aku fly atas jalan raya…mase kecik dulu ade besikal BMX name die ladybird….hehe…cube nak loncat2 last2 langgar batu..aku trus cium jalan tar…..haha…ingat sampai sekarang…….

 

Fuh!!…abis sudah….haha..amcam ok ke??….so aku nak balas dendam ni…jum tag 3 org…sape ekkk

ShahJiehan – Sepupu ku yg ala2 artis….hehe…

Cik AkutakFemes – Sahabat blog yg selalu bertukar2 pendapat….suke kucing….

Cik Izyan – saya jelez blog anda ade kaler2…so kene tag jgk….hahaha….

6 comments:

ankeljonni said...

Cis... ko tau buat puding.... hampeh... aku tau buat bergedil je... kehkehkeh...

MOnSter KEkhai said...

haha...blajo ngn bapak sedare..die chef...huhu...

kaILaMaLnI@ch0c0LaTe_L0vEr said...

haha.. xsuke makan ikan bnyk tulang gak.. mkn ikan keli je.. kalau mama msk ikan tnye dulu, "ikan ni bnyk tulang x?" kalau bnyk, xmkn.. rela g0reng telur je.. hahaha

aku yang tak femes said...

ok dah reply tag...

ps : abg jonni ni kartunis ke? hihihi

MOnSter KEkhai said...

huhu...

ayu: mane leh tiruuuu...haha

cik nurrul: kene tanye abg jonni...arereere

queenIzyan said...

arghhh~ sori2.. br dpt bukak blog... busy...
tag ni dah buat la... jenuh pikir 25 facts tu... hoho...
tq ye...!!