Jika GAGAL jgn malu….cuba dan cuba lagi….

Jgn sedih jika korang gagal….cuba dan cuba lagi…hehe…setiap org yg berjaya mesti akan gagal dahulu…maksud nya…sebelum org2 yg berjaya dpt memenuhi impian diorg…diorg akn temui gagal dulu…sbb dari kegagalan la kite belajar utk mencari kejayaan….beno kan kan kan…haha….cam pakcik Soichiro HONDA ckp “YANG DILIHAT ORANG PADA KEJAYAAN SAYA ITU HANYA 1%, TETAPI APA YANG MEREKA TIDAK LIHAT ADALAH 99%, IAITU KEGAGALAN-KEGAGALAN SAYA" peh!!..pakcik HONDA mmg pandai ckp bahase malaysia…..i like….

Dia pun penah ckp kat aku(chop ranjit!!)…bunyi nye cam ni.. “BANYAK ORANG MEMIMPIKAN KEJAYAAN. BAGI SAYA KEJAYAAN HANYA DAPAT DIRAIH MELALUI KEGAGALAN YANG BERULANG-ULANG DAN INTROSPEKSI” peh!!….tepuk tangan saye mendengar nye…hehe…jadi ape yg dipikir2kan lagi….jgn takut untuk gagal…gagal teman korang…cube ikut ckp aku ni SAYA SYG GAGAL SBB GAGAL MEMBERI SAYA PELUANG UTK MENCARI KEJAYAAN…..jd peluk erat2 gagal tue…hehe…arererer…

Sebenar nya aku tulis ni utk dak dak yg gagal kat PMR ni dan juga pada seorang sahabat nun disana yg sedang sedih…sabar la yek….kalo diorg bace la..kalo tak bace…eemmm….aku syok sendiri la…areere…..yela…kite selalu tulis dan sentiasa puji pada yg berjaya…pada yg gagal kite lupa dan sisih kan….jd nak bg semangat kat diorg….SPM nnt pulun habis2…kalo ade 21 subjek amik 30…haha…adess…aku yg 10 subjek dulu pun terkontang kanting….korang baru gagal PMR….xpe..tak bermakne idup korang abis disitu je…byk lagi yg perlu ditempuh…ingat…Allah sentiasa mendengar doa korang…tapi kene la solat…tak solat cam ner nak doa kan kan kan…arererer…..meh aku letak lagi kata2 motivasi dari tokoh tekenal.. “JANGAN KECEWA APABILA HASIL YANG DIPEROLEH TIDAK SEPERTI YANG DIHARAPKAN, PERCAYALAH BAHWA SEMUANYA ADALAH KEJAYAAN, BUKAN KEGAGALAN. MENGAPA SAYA MEMPEROLEH BANYAK KEJAYAAN? KERANA SAYA SUDAH TAHU BANYAK TENTANG USAHA YANG GAGALThomas Alfa Edison- amacam?….ok?……hehe….ape2 pun sesedih mana korang…segagal mane korang..semua tue dugaan dari Allah….korang ingat balik pada sejarah nabi-nabi dulu…ingat bagaimana Nabi Ibrahim a.s dibakar hidup2…betapa besar nye dugaan…Nabi Muhammad s.a.w dugaan nya masa berdakwah…di baling batu pada Baginda hingga berdarah tapi apa yg Rasullullah lakukan berdoa pada Allah moga diampunkan dosa mereka….jd bg kite umat akhir zaman ni kene kuat seperti mana kuatnya Rasullullah…moga impian tercapai dan diredhai Allah…amin!!….

1 comments:

casandra said...

huhu..ty famy.. :)