Hujung tahun….

Hujung tahun….bak ramai org hujung tahun ni la nak settle kan semua azam yg ada dan nak memulakan azam yg baru…mcm aku pun ada azam2 aku nak settle kan dan pikirkan ape azam baru….cuma aku tak menyangka hujung tahun ni mcm hujung tahun lepas….dugaan yg sama menimpa…ades…mcm kaset di rewind semula…mungkin Allah blum mengizinkan aku…aku redha…tapi ingat aku bila ade yg ini iaitu sidia aku cuba ubah dan tak mahu perkare2 yg lepas terjadi lagi tapi Allah Maha Mengetahui dan Maha Besar….ape yg kite rancang perlu ada keizinanNya…mungkin aku tidak sesuai utk dia…hah~!!ingin mengeluh panjang tapi teringat arwah opah ku berpesan “tak elok mengeluh…mcm x redha pada Allah je”….

Takpela…aku cube buka lembaran baru semperna tahun baru yg bakal menjelma ini…insyallah ade yg terbaik….bak aku ckp selalu kat diri aku ni…”jgn riso ade hikmah disebalik cerita sedih ni…”..arerer….2010 tahun bagi aku cukup mencabar….mcm2 yg berlaku sekitar 2010 ini…ade manis…dan kebanyakannya pahit dan pahit belaka….akan itu membuatkan aku lebih tabah utk hadapi sebarang kemungkinan….penerimaan aku pada berita-berita tidak gembira tidak seperti aku mula2 dahulu…agak sukar menerima kenyataan dan hampir2 hilang pedoman….kini alhamdulillah semua itu aku dpt hadapinya dgn sedikit tenang….mungkin ini hikmah yg Allah ingin tunjukkan pada aku…supaya aku lebih tenang dan lebihkan sabar pada aku…bukan mahu meninggi diri…dan cepat panas baran…aku akui yg dulu aku agak panas dan cepat melenting…semuanya aku mahu seperti kehendak aku….isk!…ingat kan kembali terase malu pada diri sendiri…moga ape yg diazamkan dimakbulkan Allah…amin!!

4 comments:

ankeljonni said...

Amin.... moga tahun depan akan lebih baik untuk kita semua bro...


InsyaAllah....

p0is0n_r0ses said...

amin ya rabbal alamin... =)
same2 la kite usaha utk jadi yg lebih baik...

MOnSter KEkhai said...

abg jonni....amin!!...moga terbaik utk bro jgk...

cik ayu yuyu....amin!!..doakan ayu kawin cepat tahun depan...huhu

p0is0n_r0ses said...

ahaha~thanx~~ klu ik0tkan mmg nk kawen tp bnyk bende xsettle lg..uwaa~~d0a2kan ye.. =)