Can i be your “Bear” ?

The soalan cepu emas pada si dia….adess...sbb aku hadiahkan si dia bear….soalan tue muncul laa…hope i can be her bear…arerere….ok ok…jum cite pasal 2 hari aku ke KL…ce cite ce cite….

3.30 pagi(sabtu-19hb feb 2011)

huhuhu….pepagi aku dah duk melepak kat stesen ketapi…alhamdulillah aku naik ETS…so perjalanan sgt2 selesa dan cepat…jd dlm pukul 6pagi begitu aku da sampai ke KL Sentral….msg kat si dia yg aku da sampai…huhu…dlm hati sgt2 la bedebar sbb 1st time jumpe…dedap dedap!!…arerere….last2 si dia dtg dgn kete “Owen” die…i like die bg name kete die “Owen”…..hehehe…aku pun masuk dan bg salam…sesungguh nya aku sgt2 la nervous tahap gaban…sampai lulut aku gegoyang…nyaris si dia tak pasan…ehehe….ok….terus si dia bwk aku ke restoran di area wangsa maju agak aku tuk sarapan…hehe….fuh!…aku jampi2 skit kat diri aku supaya kuat semangat….arerere….roti canai dan nescafe O menu aku pagi tue…si dia roti canai dan teh suam….bermula la perbualan kami….takkan nak cite kot ape aku n si dia borak kan…ade la…secret….hahaha…..so borak nye borak jam dekat kul 9 gitu..aku pun x pasti…sbb asik ngn si dia…waktu pun da lupe…hehe…mabuk nescafe!!…arerere….so terus si dia bwk aku ke budget hotel utk penginapan aku selama 2hari nnt…hehe…

IMG_0053 IMG_0051 IMG_0052

MY HOME HOTEL diberi mana…umm..not bad..sgt2 la selesa…arerere…bilik bersih…katil selesa…aircond sejukk!!!!….ade LCD screen…WiFi….penyambut pun mesra….huhu…..so aku pun check in…thanks si dia sbb suggest hotel tue…rehat la aku dlm bilik hotel tuee…sambil nak tunggu kul 11 sbb si dia dan aku mahu ke kenduri kawin rakan nya di hulu langat…siap2 dgn baju melayu…suar jeans…songkok…(baju kemeja hemsem aku ilang ntah kemane)..but yg sgt2 la teruja nye..si dia pun sedondon ngn aku…ahakz!!!…i like…cume aku ckp dlm hati…nnt si dia ckp syok sendiri lak aku ni….terus ke sentul utk amik kawan2 si dia…hehe…jumpe2 je kene mcm2 soalan…adess..sungguh la aku speechless…so aku drive ke hulu langat…sampai je…perut mula berbunyik…lapa..mcm tau tau je nak p kenduri..sabo perut…heheh….terus2 aku di lantik jadi jurukemere yg tidak terlatih…hehe..so kak non yg aku baru grab…mari kite jln kan tugas…huhuhu….snap sane..snap sini….mmg meriah kenduri tersebut…menu mmg sedap…siap ade tapai dan kueh ?????..aku lupe lak name die…adesss…..mcm biase la kan kenduri…masing2 sibuk nak bergambar utk kenangan…hehe…aku plak…mcm dilantik terus menjalankan tugas2 khas…amik gambar…hehe….

IMG_0094

Habis disitu terus la hantar kawan2 si dia dan aku pula dihantar ke hotel utk berehat….sgt2 la penat sbb hari panas dan kekurangan air….di sebabkan hotel yg selesa aku sgt2 la selesa bergolek2 diatas katil…hehe….malam nye plak…plan makan ngn si dia dan kawan2….kepci or piza?…hehe…susah betul nak wat keputusan…last2 piza jgk jd idaman…nyum!!!..sungguh la sedap mkn aritue…sbb mkn ngn si dia…hehe…menu…pasta…pizza yg baru tue..tak tau name…air 7up revive…and kek cokolat ade aiskrem atas…jgk lupe name die..huhu…thanks kawan2 si dia yg sgt2 sudi join kami…sgt2 la aku hargai…hehe..yela..leh mengenal kawan2 si dia dan boleh mengUp kan markah…hehehe…after dinner at piza hut tue….balik dan rehat kan diri utk esok….

zzzzzzZ……sungguh aku penat sampai tdur Tv terbukak…huhu….

20hb feb 2011(the Big day)

Lokasi- Zoo negara….

Sebelum tue hantar adik si dia ke station LRT….alhamdulillah adik si dia sgt2 la sempoi…hehe…thanks angah(panggilan si dia pada adik dia)…terus ke Zoo Negara…nak tau…itu 1st time aku ke sane…hehe…so dgn itu aku mentransform kan diri aku ke umur 8tahun…hahahah….teruja nak tgk gajah beb…huhu..plus plus dating ngn si dia….bermula la explorasi kami ke zoo negara….tapi sebelum tue nak minta maaf pada rakan2 silat…sbb tak menghadirkan diri ke UPSI…sgt2 la mohon maaf…..

Ok….dari tgk siamang ke aquarium ikan…penguin….burung….buaya…ular….kelawar…keluang….harimau…singa….emmm…kura-kura…tikus….umm…kijang…rusa…peh!!.sungguh la byk hewan2 di zoo tersebut…dan sgt2 la besar kawasan nyee..sampai rase nak tercabut lutut berjalan…hehe…cume kecewa skit sbb taman rama2 tak dpt pi..sbb dah terlajak jauh..nak patah balik….arerere…alamat bermalam di zoo negara la nnt…hehehe….si dia…thanks sbb jd tour guide yg comel..hehehe…terbaek!!….abis di situ…aku dan si dia terus plan utk mkn..sbb berjalan di zoo mebuat perut lapa plus plusssss….

Sambil menunggu angah….aku bertanya

“awk….adakah saya lulus?”

“awk rase?”….saye jawab “kalo tak lulus mesti tak kuar arini kan”

si dia mula tersenyum…. “lulus…”

aku plak “so…?” senyap sbb darah gemuruh aku dtg la plak…..

“so…ape?” si die tanye…aku plak makin senyap…alamak…aku gabra beb!!!….adesss…time ni la nak dtg nyeee…..

jampi skit2 bg kuat semangat…. “so….awk terima saye tak utk jd teman awk?”

“teman ape?….cube awk terus terang takyah bermadah2…”

alamak…aku makin gabra….huhuhu….dan aku aku hanye jawab “OK!”

tibe si dia menjawab “saya terima”

WOW!!!….WOW!!!…plus plus WOW!!….die sudi dan terima….hhuhuhuuhuhhhhu…keterujaan!!!!…aku sgt2 la happi…nak menari2 je…huhuhu…tapi control control…relex2…utk mehilang kan aku nye teruja aku pun borak2 topik lain….hehe…(aku ni tak romantik sgt…adess..propose dlm kete…)

tak lame lepas tue angah pun sampai dan terus ke kepci utk melantak…haha..lapa perut…dari situ aku dan si die mula mesra….sgt2 la aku syg kat si die sekarang ni yg dah ade dlm hati ini….hehe..malu nye akuuuu!!!….cintan cintun plak….hehe..tapi i likeeeee!!!…..

Tiket pukul 9malam…..so si die n angah terus hantar aku ke KL Sentral….2 hari yg takkan aku lupa….2 hari yg sgt2 gembira….utk si dia…harap permulaan ini akan berpanjangan…doa dan harap aku sgt2 la besar…moga berita gembira ini membuat si dia juga gembira…^_^

nota jiwa jiwa: aku udah ade buah hatiiiiiii!!!!…….heheheee…suke suke sukee!!…..gambo nnt upload….kemalasan melampau…heheheheehehe…..

IMG_0217 IMG_0069

8 comments:

ayu ilani said...

1st~~!!! ;))
al0l0l0.. da lulus ye.. r0manticnye..!! tesengih2 bace st0ry "2ari yg sgt2 gumbire" tu.. hehehe.. sukenye.. dia da ade gf.. bak kate wawa, awk da jd "awk pnye awk".. ;P~ bler ye tarikhnye? 20/2/11 ye?? oops.. nyeb0k plaks!! neway.. tumpang hepy utk k0rg bedua.. h0pe sgt2 kali ni bekekalan smpai biler2.. tp gad02 manje t jgn dua2 terkam ayu da la.. hikhik~
p/s: piza tu mmg sgt sedap.. thanx!! lenkaly jgn lupe blanje lg ye..

MOnSter KEkhai said...

huhu...thanks ayu...sgt2 gumbiraaaaa

Reine Des Coeurs said...

cemerlang2.. hihik.. nant kiter gi taman rama-rama yg len ea.. huhu

Cik Dib said...

bai de wei awk, kuih tu namanya maniram or telinga k**i**.. huhuhu..

shahjiehan said...

ehem3.... syoknyaaa


jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: teringat mase mula2 bukak blog.

tyka chou said...

huhuhu...sweetnye~
:))

sur16 said...

mmm menarik kisah cintun ni...doakan agar berkekalan hingga akhir hayat la.....huhu..khwin nnt jgn lupa bt yg plg grendddddddd..jgn x jd plk..

ciknana said...

hak3....lulus ye..nape la lilsis tak de masa ketika itu...
msti ley tlg record semasa kejadian..hihi...oke...congrat my dear big bro~