Halal….Haram….Hallam???!!!

 

makan

Entri yg aku sendiri pun malas nak menulis nye…tapi atas sebb tuduhan yang agak besar jgk….jd nak taknak…kene la jawab yek….arerere…ape2 yg menjadi tanda tanye…org yg menuduh tue pun x menunjukkan bukti….arere…ape kess??…so takde kess la ekk….ok…berbalik pada kesahihhan kehalalan restoran Fusion Taro di syuen Hotel tue….ummm…..kalo org yg menuduh tue nak tau…sebelum pergi….aku pernah call dan bertanyekan status halal mereka…jawapannya “HALAL”….jadi cam ner ni…sorang tuduh haram…aku tanye halal….areree….

ape2 pun sampai nye aku ti restoran tersebut….aku terus melihat persekitaran…pekerja ramai budak2 Melayu Islam…siap ade yg bertudung….chef…org Melayu Islam jgk…umm…pun aku bertanyekan pada pelayan Melayu Islam yg comel…. “dik…halal kan makan kat sini?”….die pun jawab… “halal bang…sbb tema je japanese tapi masakan tetap halal….lagipun yg masak nye chef Melayu Islam”……aku pun membuat O besar dimulut…..sambil makan dgn tenang….ummm……

ce cite ce cite…..En yang menuduh….ade ke bukti2 yang mengatakan restoran tue haram..kalo haram…boleh la saye mengambil tindakan utk tidak lagi org2 Islam seperti saya ini terainaya…umm….sekian…..

Nota Buku Lima : setahu aku dlm Islam ade halal dan haram je….ade ke hallam….mee hailam ade laa….arere…blajo lagi yek!…..

0 comments: