Another day at Seri Iskandar

Sunday…bright day…in the end raining…

Macam biasa…rutin di sini…melayan orang yang masuk ke kedai….jual…cakap cakap…taip taip…huuu…

Ok…duk dalam melayan kesibukan berkerja…sempat jua aku mengupdate blog yang tidak seberapa elok dibaca ni…bersyukur juga aku berkerja di hari ini…dapat juga aku menghilangkan perasaan yang tidak berapa enak di dalam hati ini…biasa lah…bila duk sendiri sendiri nanti mood jiwa jiwa akan keluar…hahaha…

Dalam sambil mengupdate blog terbaca aku blog seorang kawan yang sudah aku anggap seperti adik sendiri sebenarnya…dilema cinta..dilema keluarga…dilema dilema…bak kata orang…bukan hidup nama nya jika tiada dugaan…begitu lah dia yang dilanda dugaan yang Maha hebat pada ketika ini…tapi itu lah…setiap dugaan sebenarnya permulaan cerita gembira…insyallah…ada gembira disebalik semua itu bro!!!… just doa to Allah…Usaha Tawakal…

Kalau menjadi nelayan…

Kawan nya ribut…ombak nan gadang…

Kalau menjadi petani…

Kawan nya panas…haiwan perosak nya datang…

Kalau menjadi pemikir…

Kawan nya pening…masalah nan banyak…

 

Jadi di setiap kita semua nya akan ada datang dugaan dan yakin la dugaan datang bukan untuk menyeksa…cuma untuk menjadikan hidup kita lebih bermakna…

Aku…juga tak terlepas dari dugaan dari Yang Maha Esa…berguguran jua air mata aku menghadapi nya…tapi aku yakin dan redha atas ketentuan Nya…aku tidak cepat mengalah dan putus asa…yooossh!…

IMG_9899

Budget hensem….haha…adessss

0 comments: