Gian…kerja dan …

Alhamdulillah….

Perkara pertama yang aku lafaskan pada hari pertama aku berkerja di Seri Iskandar ini…syukur pada Allah kerana memberi aku kerjaya yang dapat aku terap kan segala pengetahuan dan idea yang lama aku pendamkan….insyallah moga aku berjaya hendaknya di syarikat Ace Tech ini….terima kasih pada yeen sebab memberi peluang…akan aku usaha kan selagi mampu aku…

Hari Pertama…agak santai kerana aku belum 100% boleh menjalankan tugas sebenar aku….banyak perkara yang perlu diselesaikan sebelum aku keluar mencari peluang yang ada…bak kata orang…ingin memancing di laut dalam perlu ada kelengkapan yang lengkap….jika tidak..pulangan nya kosong…doa usaha tawakal…amin!

Gian….outing

Ahad lepas….aku dan yeen ke Gunung Lang untuk bersama outing dengan photographer yang lain…menimba ilmu dan mengenali satu sama lain….peh!!…sebenar nya itu la pertama kali aku melangkah masuk ke Gunung Lang….sangat cantik..dengan pemandangan gunung dan tasik…memukau….cuma pada hari itu…cuaca panas tidak berangin…

liza 2 m1 tyra1

Ini lah beberapa keping gambar aku ambil sepanjang outing tersebut…

 

Rumah Sewa…

RM10 sehari minyak…Sebulan 30 hari = Rm300

hanya perbelanjaan minyak saja dah cecah Rm300…kira kira rumah sewa hanya mengeluarkan Rm150 sebulan…jadi aku dan yang lain bercadang mencari rumah sewa yang selesa….

Mulai minggu depan…aku akan jadi penduduk Seri Iskandar….yossh!!!….and that day is my Bday!!…hope can celebrate with you my dear sunshine….

0 comments: