Satu hari di Seri Iskandar…

Ini kali pertama aku dalam beberapa bulan permis di seri iskandar di buka…aku berkerja di sini…selalu nya aku duk melepak atau menyinggah saja…perasaan?…biasa saja cuma jauh dari pemerhatian boss…jadi aku bebas buat apa saja…tapi tidak yg bukan bukan lah…

Apa yg aku perhatikan di seri iskandar ini kebanyakan nya pelajar dari UITM…UTP dan kolej kolej sekitar nya…jd ramai lah budak budak muda di sini…jd mmg strategik jika membuka satu perniagaan yg menarik hati budak budak muda ini..

Alhamdulillah..kini ada nya ACE Tech di seri iskandar bertambah nya lagi satu pusat servis komputer di sini…

Ok..agak boring jgk duduk terperap di sudut kedai ni…naseb baek aku membawa buku utk di baca (apa??.buku??)…yup…kini aku sahabat setia buku buku…hahaha…tapi tumpuan buku yg aku baca bukan pada novel cinta tapi pada cerita cerita perjuangan…motivasi…islamik dan photografi…alhamdulillah…kini sudah beberapa buku aku baca…salah satu nye buku motivasi tulisan Ustaz Kazem…bertajuk Tuhan Sedang Menguji Kita…byk info dan kata kata motivasi di dlm nya…sgt sesuai utk pelajar dan orang dlm kebuntuan…

Kini aku sedang membaca buku bertajuk Kiyai Salleh tulisan Abdul Latip Talib….cerita berkisarkan kisah perjuangan pemimpin Selempang Merah di Johor pada zaman keganansan komunis…baru aku sedar dan paham apa rasa nya bila negara kita di jajah dan rasanya bila keluarga kita di tindas…

Bagi aku…aku sangat menghargai apa yang kita kecapi sekarang…keamanan dan kemakmuran…cuba bayang kan jika keadaan aman ini tiada…keganasan sana sini…mampu kah kita menghadapi nya?…kita bukan seperti pejuang dulu yang di bekalkan ilmu perang dan ilmu agama yang dalam…tepuk dada tanya lah iman…mahu kan apa yang ada sekarang ini hilang begitu saja…aku bukan lah memihak kepada mana mana…aku memihak kepada agama ku…agama Allah…agama Islam…terguris dan terhina agama Islam…aku sanggup mempertahankan nya…itu sumpah yg telah aku ambil sejak dari dulu lagi…

Ntah la…mana hilang nya jiwa sayang kan agama di kalangan kita…memperjuangkan perkara yang sia sa adalah…harap kita sedar…kita kini berdepan dengan musuh yg sgt halus dakyah nya…moga kita sedar….

0 comments: